مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از ورود یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پت اسکن دنیا به کرمانشاه خبر داد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، تورج شیرزادیان مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از ورود یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پت اسکن دنیا به کرمانشاه خبر داد و گفت : با وجود این دستگاه به بی‌نظیرترین مرکز تشخیص و درمان سرطان کشور مبدل خواهیم شد.

او گفت : استفاده از دستگاه پت اسکن به منظور تشخیص دقیق، پیگیری و در مواردی هم پیش‌بینی سیر پیشرفت یا عود بیماری در کشور‌های پیشرفته به صورت چشمگیری در حال افزایش است.

او ادامه داد: خوشبختانه با درایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، این بخش مهم در نقشه جامع سرطان دانشگاه که به‌عنوان مرکزیت غرب کشوری است پیش‌بینی و همچنین در سند چشم انداز ۱۴۰۴ منظور شده است.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: پارسال خرید دو دستگاه پت. سی. تی جهت دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه و اصفهان در دستور کار خرید وزارت بهداشت قرار گرفت که با پیگیری‌های مستمر، اولین دستگاه وارد شده به کشور به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اختصاص پیدا کرد.

او ادامه داد: این دستگاه محصول سال ۲۰۲۰ کمپانی زیمنس آلمان و مدل horizon بوده و با بهره‌گیری از قابلیت؛ TOF (time of flight) که براساس بررسی‌ها تنها در یکی از دستگاه‌های فعال در کشور موجود است، باعث ارتقاء کم نظیر کیفیت تصاویر و کاهش زمان اسکن بیمار خواهد شد.

شیرزادیان گفت: این ویژگی در حوزه تحقیقاتی نیز بسیار مورد توجه محققان حوزه پزشکی هسته ایی و فیزیک پزشکی قرار گرفته است.

او افزود: این دستگاه در بخش دتکتور مجهز به کریستال‌های LSO که یکی از جدیدترین و پربازده‌ترین کریستال‌های موجود است، بوده و امکان فعالسازی تکنولوژی TOF (time of flight) بر روی آن‌ها وجود دارد.

شیرزادیان گفت: بنابراین دارای یکی از بالاترین توانمندی‌های تفکیک رزولوشن مکانی در میان دستگاه‌های موجود است که این قدرت تفکیک بالاتر به معنای امکان تشخیص تومور‌های کوچک‌تر محسوب می‌شود.

او ادامه داد: دستگاه مولد رادیو دارو و تکمیل کننده این سیستم، دستگاه سیکلترون است که با پیگیری‌های مستمر، این دستگاه بنام کرمانشاه و برای استان‌های غربی کشور یعنی؛ همدان، لرستان، کردستان، ایلام و کرمانشاه در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

شیرزادیان گفت: با ورود دستگاه پت. سی. تی به استان، حلقه تولید رادیو دارو و تشخیص بیماری توسط پت. سی. تی، تکمیل و مرکز جامع سرطان مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه که محل استقرار این تجهیزات خواهد بود، به بی‌نظیرترین مرکز تشخیص و درمان سرطان کشور مبدل خواهد گشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پت و مت
۱۰:۰۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
آخ جون پت اومد دیگه پت و مت به هم رسیدند
هورا هورا⁦(◍•ᴗ•◍)⁩