رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هشدار نسبت به دورهمی‌های شب یلدا گفت : برگزاری این دورهمی‌ها می‌تواند اوج گیری کرونا در نیمه دوم دی ماه را به دنبال داشته باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیر کاهشی کرونا در استان گفت : خوشبختانه تمام شاخص‌های کرونا در استان سیر کاهشی داشته و بخش‌های درمانی خارج دانشگاهی در استان تعطیل شده است.

او گفت : در حال حاضر تعداد بستری‌های کرونا از حدود ۱۲۶۰ نفر درروز‌های اوج کرونا در آبان به حدود ۳۰۰ نفر رسیده و تلاش داریم تا این بیماران در دو بیمارستان فارابی و گلستان متمرکز کرده و بخش‌های کرونایی در بیمارستان‌های دیگر تعطیل شود.

مرادی افزود: در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی در بسیاری بیمارستان‌های استان حداقلی است و وضعیت این بیمارستان‌ها به حالت عادی برگشته و آرامش خوبی برحوزه بهداشت و درمان حاکم شده است.

این مسئول افزود: در حال حاضر ۹۱ بیمار کرونایی در بخش‌های ویژه بستری هستند و این درحالی است که در روز‌های اوج بیماری در آبان ماه این تعداد به حدود ۲۰۰ نفر رسیده بود.

مرادی ادامه داد: تعداد فوتی‌های هم عملا در استان نسبت به دوران اوج کرونا در آبان ماه نصف شده و همه شاخص‌های همچنان سیر کاهشی دارند.

او افزود: نگرانی ما برای شب یلدا و دورهمی‌های آن است، چرا که می‌تواند موج راه اندازی پیک چهارم کرونا در استان شود و دوباره همه چیز را به وضعیت قبل برگرداند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پیش بینی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که اگر غفلت کنیم و مردم همکاری نکنند و دورهمی برگزار کنند، باید برای اوج گیری کرونا در نیمه دوم دی‌ماه آماده باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.