دبیر انجمن‌ صنفی کامیون‌داران گفت: کامیون افزایش قیمت زیادی داشته است همچنین رانندگان در تامین لاستیک هم با مشکل مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای بیان کرد: نوسازی ناوگان از طریق خرید ناوگان نو و ۳ سال کارکرد خارجی انجام می‌گیرد. ۱۱ هزار ثبت نام برای خرید ناوگان نو داشته ایم و قرارداد ساخت بیش از ۵ هزار دستگاه را با یکی از شرکت‌های داخلی و قرارداد ساخت هزار دستگاه هم با شرکت دیگری در داخل بسته ایم.

او افزود: کار اجرایی خرید و واردات ناوگان زیر ۳ سال کارکرد هم از سال گذشته شروع شده که امیدواریم تا ۳ هفته آینده تعدادی از آنها به مرحله شماره گذاری برسند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: عزم ملی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای ایجاد شده و اولویت ما خرید ناوگان از تولیدکنندگان داخلی است.

امانی گفت: اگر رانندگان بیشتر با هم تعامل کنند می‌توانند شرکت‌های بزرگ حمل و نقل تشکیل دهند تا فعایت آن ها سازمان یافته و هماهنگ باشد.

او ادامه داد: شرکت‌های حمل و نقل بر اساس قانون تجارت فعالیت می‌کنند و سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ شرکت تأسیس می‌شوند که این امر ایجاد رقابت می‌کند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری در خصوص بیمه رانندگان تصریح کرد: به زودی رانندگان جدید الورود هم که حدود ۷۰ هزار نفر هستند می‌توانند از یارانه بیمه رانندگان که دولت می‌دهد استفاده کنند.

او در خصوص علت گرانی ناوگان و قیمت لاستیک هم گفت: در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی قرار داریم که محدودیت هایی ایجاد شده است. توان سازندگان داخلی هم محدود است که پاسخگوی این حجم تقاضا نیست.

امانی با اشاره به حذف ارز دولتی لاستیک گفت: حدود ۲۷۰ هزار لاستیک در سامانه سازمان راهداری موجود است و بین رانندگان عادلانه و طبق سهمیه توزیع می‌شود، مذاکراتی هم با تولیدکنندگان داخلی برای تامین بخشی از لاستیک مورد نیاز رانندگان داشته ایم.

او بیان کرد: در بخش حمل و نقل مسافری هم بیش از ۹۵ درصد رانندگان از تسهیلات ۶ میلیونی کرونا استفاده کرده اند.

سهم ۹۰ درصدی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در حمل کالا و مسافر

در ادامه برنامه کریمی دبیرکانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران گفت: ناوگان حمل و نقل جاده‌ای سهم ۹۰ درصدی در حمل کالا و مسافر دارد.

او ادامه داد: ۲۵ سال، سن فرسودگی ناوگان است که بر اساس آن ۵۰ درصد ناوگان ما فرسوده است. بخشی از ناوگان نو هم که کامیون‌های چینی هستند به اعتقاد ما نیاز به نوسازی دارند.

قیمت بالای کامیون و لاستیک در بازار

دبیرکانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران گفت: ۲ هزار دستگاه ناوگان که در گمرکات بود دستور ترخیص گرفته که متاسفانه هنوز به شماره گذاری نرسیده است.

کریمی با انتقاد از نبود نظارت بر قیمت کامیون‌ها گفت: کامیون افزایش قیمت زیادی داشته است همچنین رانندگان در تامین لاستیک مورد نیاز خود هم با مشکل مواجه هستند و به ناچار باید ۹۰ درصد لاستیک مورد نیازشان را از بازار آزاد . با قیمت بالا تهیه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار