شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در ۸ روستای گیلان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علیرضا غیاثی، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب  شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: از هزار و ۷۱۲ روستای گیلان، روستا‌های پاشاکی لاهیجان، ویرمونی آستارا، فاز اول امامزاده ابراهیم شفت، فاز اول مبارک آباد رشت، مسکن مهر تالش در روستای نیک کری، مسکن مهر فومن  در روستای کرد محله، مسکن مهر آستانه اشرفیه  در روستای اسطلخ بیجار و مسکن مهر لاهیجان در روستای ایشکا دارای شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب است.

او  افزود: شرکت آب و فاضلاب گیلان با توجه به ماموریت ذاتی خود مبنی بر ایجاد تاسیسات فاضلاب شهری و روستایی مطابق با استاندارد‌های ملی و بین المللی، با هدف حفظ سلامت محیط زیست و ارتقای بهداشت عمومی طرح های فاضلاب را در نقاط مختلف استان در دست اجرا دارد.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب  شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: از بدو تاسیس این شرکت در سال ۱۳۷۱ تاکنون سعی شده با توجه به اعتباراتی که در اختیار است تاسیسات فاضلاب در شهر‌ها و روستا‌های مختلف استان احداث شود.

غیاثی افزود: اولویت اجرای طرح های فاضلاب در مناطقی است که فاضلاب آن‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به تالاب انزلی و دریای خزر تخلیه می‌شود.

او  با اشاره به اینکه از ۵۲ شهر گیلان در ۱۱ شهر طرح های فاضلاب در حال اجرا است، گفت: برای این شهر‌ها که دارای کد اجرایی فاضلاب هستند تا پایان سال ۹۸ بیش از ۴ هزار و ۹۸۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب  شرکت آب و فاضلاب گیلان ،  پیشرفت فیزیکی این طرح ها را میان ۱۲ تا ۷۵ درصد اعلام و تصریح کرد: اعتباری بیش از  ۹۴ هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال برای تکمیل طرح های فاضلاب این شهر‌ها نیاز است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.