سامانه گندزدایی هیدروکلریناتور با هدف کاهش مخاطرات سامانه‌های کلرزن گازی در شرکت آب و فاضلاب گیلان راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سیده ضحی حجازی ، سرپرست مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب  گیلان گفت:  از راه اندازی سامانه گندزدایی هیدروکلریناتور با هدف کاهش مخاطرات سامانه‌های کلرزن گازی خبر داد.

او  افزود: در راستای کاهش مخاطرات مرتبط با سامانه‌های کلرزن گازی و برای تسهیل در فرآیند گندزدایی مستمر در مناطق روستایی که مخازن ذخیره آب  آشامیدنی  آن‌ها فاقد امتیاز برق بوده و یا جاده دسترسی به آن مخازن در فصل زمستان صعب العبور است، سامانه‌های هیدروکلریناتور جایگزین سامانه‌های کلرزن گازی شده است.

سرپرست مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب  گیلان در ادامه گفت: طرح جایگزینی سامانه‌های هیدروکلریناتور با سامانه‌های کلرزن گازی در مهر ماه امسال ، برای ۶ روستای شالماء، مرکیه، ورمیه، توت نساء، نیلاش و دران از شهرستان ماسال و ۲ روستای گیلده و مشند در شهرستان آستارا با اعتباری بالغ بر ۷۳۹ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی اجرا شده است.

حجازی همچنین تصریح کرد: ظرفیت سامانه‌های هیدروکلریناتور ۵۰۰ لیتر و دارای اطاقک فلزی گالوانیزه است و از مزایای استفاده از این نوع سامانه، عدم نیاز حضور روزانه آبدار برای انجام فرآیند حل گیری پرکلرین است.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.