امام جمعه سرعین گفت: تبدیل روستای کنزق به پایگاه ملی رونق اشتغال و گردشگری را در این روستا و شهرستان سرعین به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام محمود اصغری، امام جمعه سرعین به همراه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در بازدید از روستای تاریخی کنزق گفت: اقدامات انجام شده از سوی میراث‌فرهنگی استان برای تبدیل روستای کنزق به پایگاه ملی بسیار مناسب و شایسته قدردانی است.

او اضافه کرد: این اقدام زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا شاهد رونق اشتغال و گردشگری در روستای کنزق و شهرستان سرعین باشیم و مردم منطقه از ثمرات این اقدام مهم بهره‌مند خواهند شد.

امام جمعه سرعین با اشاره به تاثیر تبدیل روستای تاریخی کنزق به پایگاه ملی در وضعیت اقتصادی مردم منطقه گفت: خروج گردشگری سرعین از حالت تک بعدی و تعریف بعد تاریخی برای صنعت گردشگری منطقه از ثمرات این مهم بوده که زمینه برای رونق حضور گردشگران خارجی در منطقه را فراهم می‌کند.

اصغری ادامه داد: برای جذب هر چه بیشتر گردشگران به شهرستان مقرر شده تا با همکاری و هماهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل دوره‌های آموزشی تعامل با گردشگران در سرعین برای مردم منطقه برگزار شود.

هزینه‌کرد ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای محوطه باستانی کنزق

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این بازدید بیان کرد: در دو سال گذشته اقداماتی که در روستای کنزق برای کاوش و ثبت آن به عنوان پایگاه ملی انجام شده، بسیار چشمگیر بوده است.

نادر فلاحی افزود: کاوش، مرمت وثبت به عنوان پایگاه ملی زمینه برای رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری در شهرستان سرعین و روستای کنزق را فراهم خواهد آورد که به همین منظور مجتمع رفاهی خدماتی نیز در این منطقه احداث می‌شود.

او ادامه داد: در مجموع برای اقدامات انجام شده در این محوطه باستانی تاکنون بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.