شهردار تهران:

شهرپی از بروز رانت جلوگیری می‌کند

حناچی گفت: در بستر پلت فرم‌های مجازی می‌توان از بروز رانت جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  پیروز حناچی شهردار تهران در آیین رونمایی از پروژه‌های ۱۰ گانه مرکز آمار و رصد شهرداری تهران اظهار کرد: ابتدا باید خوشحالی خود را از افتتاح مرکز رصد اعلام کنم.

وی با بیان اینکه ما در شهر تهران به مسائل مختلفی می‌پردازیم اظهار کرد: رصد خانه اصلی‌ترین وظیفه‌اش تولید آمار‌هایی است که بتواند ما را کمک کند و پایه این آمار اطلاعاتی است که در شهر تهران به دست می‌آیند.

حناچی ادامه داد: بهره‌گیری از آمار‌ها منجر به تسهیل اداره شهر و شناخت تهدید‌ها و فرصت‌ها می‌شود و علاوه بر آن منجر به بالارفتن سرعت ارائه خدمات و ترویج شهروند پذیری خواهد شد.

شهردار تهران گفت: در راستای شعار تهران شهری برای همه می‌توانیم از اطلاعات به روز استفاده کنیم. همه ما می‌دانیم که اطلاعات می‌توانند منجر به رانت شوند و اگر آن‌ها عادلانه در دست همگان قرار گیرند از رانت جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به طرح راهبردی تهران گفت: برای اینکار باید بدانیم که چه مسیری را آمده ایم و در کجا قرار داریم. در چشم انداز تعریف شده برای تهران برنامه‌های متعددی داریم.

حناچی درباره داده‌های بین المللی اظهار کرد: رتبه تهران در جهان یکی از مهمترین موضوعاتی است که ما آن را دنبال می‌کنیم و اگر اطلاعاتی که تولید می‌کنیم بر اساس زبان بین‌المللی طراحی شوند می‌توانند به ما کمک کنند تا رتبه شهر تهران بالاتر برود.

شهردار تهران اظهار کرد: نزدیک‌تر شدن دانشگاه‌ها به مراکز علمی محسوس است و باید فضایی فراهم شود تا از حداکثر ظرفیت تحصیلات تکمیلی و دانشجویان مقطع ارشد و دکترا استفاده کرد.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران از اوایل دهه ۷۰ با زیرساخت‌های فراهم شده پرچمدار هوشمند سازی بوده است و در حال حاضر این برنامه پایه خوبی دارد و باید تلاش کنیم پایه آن که بخشی از وظایف حاکمیتی است به تصمیم گیری نزدیک شود.

حناچی با بیان اینکه کرونا فرصت‌هایی برای توسعه خدمات مجازی فراهم کرده است گفت: شاید خیلی از این خدمات پیش از کرونا وجود نداشتند، اما اکنون تبدیل به یک الزام شدند و جهت گیری عمومی مرکز فناوری اطلاعات هم همین است.

وی با اشاره به شهر پی گفت: این سامانه‌ای است که از رانت جلوگیری می‌کند و فضای رقابتی را برای شرکت‌های مختلف فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.