حدیث امام علی (ع) درباره فاصله حق و باطل را در این مطلب بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اهمیت حدیث در میان مسلمانان به این دلیل است که کلام معصوم، از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

به دلیل آشنایی بیشتر و یادگیری در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومان (ع)، هر روز یک حدیث از ائمه اطهار (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

امام علی علیه السلام:

اَما اِنَّهُ لَیْسَ بَیْنَ الْحَقِّ وَ الْباطِلِ اِلاّ اَرْبَعُ اَصابِـعَ - فَسُئِلَ عَنْ مَعْنى قَولِهِ هذا، فَجَمَعَ اَصابِعَهُ وَ وَضَعَها بَیْنَ اُذُنِهِ وَ عَیْنِهِ ثُمَّ قالَ: اَلْباطِلُ اَنْ تَقولَ: سَمِعْتُ وَ الْحَقُّ اَنْ تَقولَ: رَأَیْتُ.

هان! میان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نیست. از آن حضرت درباره معناى این فرمایش سؤال شد. امام انگشتان خود را به هم چسباند و آن‌ها را میان گوش و چشم خود گذاشت و آن گاه فرمودند: باطل این است که بگویى: شنیدم و حق آن است که بگویى: دیدم.

نهج البلاغه (صبحی صالح) ص ۱۹۸

انتهای پیام/

برچسب ها: حق ، باطل ، حدیث روز ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۱۳:۵۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
یاعلی(علیه اسلام)ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
من سوالی دارم. بعضی وقت ها اون چیزی که می بینیم یا می شنویم هم ممکن است حقیقت داشته باشه یا نداشته باشند. لطفاً بیشتر توضیح بدید.
آخرین اخبار