معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اجرای طرح شهید سلیمانی باهدف شناسایی مبتلایان به کرونا و نظارت بر اعمال دستورالعمل های بهداشتی در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:با توجه به شرایط فعلی و همه گیری ویروس کرونا تا زمان ساخت واکسن موثر و واکسیناسیون عمومی در پیشگیری از ابتلا به این ویروس تنها نکته قابل توجه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

دلشاد با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بر دو محور اصلی استوار است، افزود:طرح شهید قاسم سلیمانی هم بر همین اساس بنا نهاده شده است یعنی در ابتدا بیماران و موارد تماس با آن شناسایی شوند و مرحله بعد قرنطینه افراد تا زمانیکه اطمینان حاصل کنیم حضورشان خطری برای سایر افراد ندارد و همچنین رعایت و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در همه جا از دیگر اهداف این طرح می‌باشد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه در برخورد با مبتلایان با کرونا دو گروه وجود دارند; افراد مبتلا به کرونا با وضعیت جسمانی بدحال و نیازمند خدمات درمانی و افرادی که فقط ناقل این بیماری هستند و شناسایی نشده اند و در تماس با دیگران قرار دارند، گفت:بر اساس طرح، نیرو‌هایی از وزارت بهداشت و درمان با همکاری بسیج مستضعفان و هلال احمر در قالب تیم آماده میشوند و با مراجعه به منازل افراد مبتلا تمام تماس‌ها و ارتباطات فرد را تا ۱۴روز و یا اگر بستری بوده باشند تا ۲۱ روز به مدت حداقل شش بار بررسی می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  اظهار کرد:این طرح تا زمانیکه وضعیت شهر‌ها به وضعیت سبز برسد ادامه خواهد داشت، اما فعالیت بخش‌های مختلف این طرح فراخور زمان تغییر خواهد کرد.

سرهنگ حاتمی جانشین فرمانده سپاه جواداائمه و اقشار بسیج گفت:در مجموع در استان هزار و ۲۵۰ نفر در قالب ۵۵۰ تیم حمایتی دو یا سه نفره با محوریت پایگاه‌های بسیج و با مشارکت خانه‌های بهداشت در سراسر استان راه اندازی شد.

سرهنگ حاتمی افزود:در بحث تیم‌های رهگیری در استان ۸۰ تیم متشکل از ۲۴۰ نفر از بسیجیان تشکیل شده است و بصورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی همکاری میکنند.

جانشین فرمانده بسیج جوادالائمه استان عنوان کرد:۴۶ تیم نظارتی متشکل از ۲۷۰ نفر هم در استان راه اندازی شده که در حال فعالیت هستند.

محبان سرپرست جمعیت هلال احمر استان گفت:هلال احمر با مشارکت ۲۰۰ نفر از نجات گران و امدادگران در تیم‌های ناظرین سلامت در بازدید از اماکن مختلف شهر‌ها حضور موثری دارند

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.