فرماندار مرکز لرستان از کاهش ۵۰ درصدی آمار روزانه مبتلایان و متوفیان کرونایی در خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،جعفر طولابی،فرماندار مرکز لرستان، اظهار کرد: پس از آنکه وضعیت خرم‌آباد، مدتی قرمز بود و اعمال محدودیت های کرونایی از اول آذر ماه ، خوشبختانه با همکاری مردم به وضعیت نارنجی رسیدیم.

او ادامه داد: در حال حاضر نیز آمار سیر نزولی دارد و حدود ۵۰ درصد در تعداد روزانه مبتلایان و فوتی‌ها کاهش داشته و داریم.

طولابی تاکید کرد: اگر مردم موارد لازم را رعایت کنند می‌توانیم به وضعیت زرد و در ادامه سفید برسیم، اما اگر غیر از این باشد بازهم وضعیت خرم‌آباد قرمز خواهد شد.

فرماندار مرکز لرستان با بیان اینکه در بحث برگزاری مراسم عزا و عروسی همچنان مشکل داریم، تصریح کرد: البته عروسی‌ها بهتر شده، اما همچنان اکثر مراسم تشییع و تدفین به‌طور گسترده برگزار می‌شود و متاسفانه در این زمینه مردم همکاری نمی‌کنند.

او تاکید کرد: عدم برگزاری این گونه مراسم، یک کار فرهنگی است و مردم خودشان باید به این موضوع برسند که سلامت خود، خانواده و دیگران برایشان مهم باشد و اگر کسی در مراسم آنان به کرونا مبتلا شود و جان ببازد، بانیان مراسم قاتل حساب می‌شوند.

طولابی گفت: در پاساژ‌ها و مراکز سربسته نیز نیاز است که دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر رعایت شود تا همچنان شاهد کاهش آمار مبتلایان باشیم.

فرماندار خرم‌آباد به شب یلدا اشاره کرد و افزود: مردم لرستان رسوم خاصی در این شب دارند، اما با توجه به شرایط نیاز است که از برگزاری مهمانی و دورهمی در این شب اجتناب شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.