معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: اگر مردم نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، وضعیت نارنجی کرونایی در لرستان شکننده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، محمود ثمینی،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: نتیجه یک اقدام جمعی باعث کاهش و کنترل ویروس کرونا و تغییر وضعیت قرمز به نارنجی در لرستان بود که باید از مردم به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تشکر کرد.

او گفت: امیدواریم مردم را رعایت کنند چرا که وضعیت نارنجی شکننده است و با یک عدم دقت و بی تدبیری به وضعیت قرمز تبدیل می‌شود.

او افزود: در اجتماعات کوچک شیوع ویروس کرونا بیشتر خواهد بود نشست‌های جمعی و خانوادگی باید حذف شود.

او  ادامه داد: حذف محافل خانگی نیاز به اقدامات فرهنگی دارد و با توجه به نزدیک شدن شب یلدا باید مردم بیش از پیش رعایت کنند.

معاون استاندار لرستان گفت: خبرنگاران در طول بحران کرونا همواره یاری گر بوده و نکات را اطلاع رسانی کردند که در این زمینه اقدامات فرهنگی موثر را به ثبت رساندند، اما باید با اقدامات فرهنگی بیشتر مردم را مجاب به عدم برگزاری نشست‌های خانوادگی کنند.

ثمینی اظهار کرد: ویروس کرونا تمامی اقدامات روزمره را محدود کرده است، اما برای حفظ سلامتی انسان‌ها باید محدودیت‌ها را به شکل صحیح اجرا کنیم.

او گفت: اعمال محدودیت‌ها و طرح جامع هوشمند ویروس کرونا در حوزه گروه‌های شغلی و محدودیت در سفر باید به خوبی به مردم تبیین شود.

او اظهار داشت: محدودیت‌ها در وضعیت‌های قرمز و نارنجی ثابت بوده و تا پایان اعمال آن هیچ گونه تغییری نخواهد کرد و مردم باید بر اساس آن در شهر‌های مختلف شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

ثمینی افزود: اگر خودرویی با پلاک شهری با وضعیت قرمز به هر شهری با هر وضعیتی سفر کند بر اساس وضعیت شهر خود جریمه خواهد شد.

او با اشاره به نزدیک شدن ولادت حضرت زینب و روز پرستار گفت: باید از کادر درمان تقدیر کرد، اما شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان در این راستا مراسم حضوری برگزار کرد.

ثمینی ادامه داد: اگر مردم نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند نیازی به اعمال محدودیت نیست و شاهده وضعیت بهتری خواهیم بود.

تا ۲۲ آذر ابتلای قطعی ۵۸ هزار و ۲۶۴ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یکهزار و ۲۳۰ نفر نیز جان باخته اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.