مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: سیل فروردین ماه امسال هشت هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، غلامرضا آقامیرزایی مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: سیل فروردین ماه امسال هشت هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان خسارت وارد کرد.

آقامیرزایی روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: یکهزار میلیارد تومان اعتبار ناشی از خسارات سیل به استان مصوب شده که ۷۰ درصد آن تخصیص یافته و امیدواریم با سفر آقای نوبخت به استان ۱۰۰ درصد تخصیص یابد.

او  بیان کرد: سیل یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش مسکن، ۷۰۰ میلیارد تومان به واحد‌های صنفی و ۸۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد.


بیشتر بخوانید: مرمت پل تاریخی کشکان با اعتبار ۳۲۰ میلیون تومان انجام می شود


 مدیرکل مدیریت بحران لرستان افزود: در حین بحران سیل ۱۵ میلیارد تومان مصوب شد و به عنوان تنخواه به استان اختصاص یافت.

آقامیرزایی اضافه کرد: یکهزار و ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به بخش مسکن اختصاص یافت که ۸۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

او ادامه داد: همچنین ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش مسکن اختصاص یافت که ۱۸۰ میلیارد تومان آن پرداخت شد.

 مدیرکل مدیریت بحران لرستان اضافه کرد: ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به بخش کشاورزی مصوب شده که تاکنون ۱۴۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

میرزایی ادامه داد: یکهزار دام توسط بنیاد برکت خریداری شد و بین دامداران توزیع شد همچنین ۲هزار واحد مسکونی در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و به متقاضیان تحویل خواهد شد.

او  با بیان اینکه از مجموع ۴۶ هزار واحد ارزیابی شده در استان، ۳۴ هزار و ۷۶۰ واحد به عنوان واحد خسارت دیده در سیلاب اعلام شدند، عنوان کرد: تعداد واحد‌های تعمیری ۱۸ هزار و ۱۶۸ واحد بوده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۵۲ واحد تعمیر و تحویل مالکین شده است.

 مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: همچنین تا امروز ۳۰ هزار و ۷۴۱ واحد احداثی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

انتهای پیام/ر

خسارت هشت هزار میلیارد تومانی سیل به زیرساخت‌های لرستان

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.