دبیر کمیته شورای اطلاع رسانی لرستان گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده مردم لرستان مراسم شب یلدا را مجازی برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،احمد حسین فتایی،دبیر کمیته شورای اطلاع رسانی لرستان دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا کادر درمان تمامی تلاش خود را برای سلامت جان انسان‌ها به خطر انداختند که باید در روز پرستار از آن‌ها تجلیل شود.

او گفت: اما با توجه به محدودیت‌های اعمال شده و عدم برگزاری محافل نحوه تقدیر از پرستاران باید متفاوت‌تر نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

او ادامه داد: همچنین با توجه به نزدیکی شب یلدا قالب این مراسم سنتی باید تغییر کرده و به صورت مجازی برگزار شود چرا که دورهمی‌های خانوادگی عامل اصلی شیوع ویروس کرونا می‌باشد.

او بیان کرد: مردم در طول ۲هفته تعطیلی و اجرای محدودیت‌ها همکاری لازم را داشته و نتیجه آن کاهش مبتلایان به ویروس کرونا بود، اما نباید از این موضوع غافل شد چرا که کرونا مهار نشده است.

او گفت: در صورت رعایت نکات بهداشتی وضعیت کنونی لرستان بهبود می‌یابد و در این راستا باید از مردم که مصوبات را دقیق اجرا کردند قدردانی کرد.

او افزود: بر اساس مصوبات جلسات قبل شورای اطلاع رسانی موضوع ثبت انبار‌ها در لرستان باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد چرا که هر انباری ثبت نشود کالا‌های آن قاچاق محسوب می‌شود.

او اظهار کرد: سیاست‌های شورای اطلاع رسانی باید بر اساس شفاف سازی باشد و دستگاه‌های اجرایی اقدامات انجام شده خود را اطلاع رسانی کنند.

تا ۲۲ آذر ابتلای قطعی ۵۸ هزار و ۲۶۴شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یکهزار و ۲۳۰ نفر نیز جان باخته اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.