حجت الاسلام و المسلمین حسینی از محدودیت‌های اسلام در موضوع کسب درآمد و اعتدال در هزینه‌ها گفت.

حجت الاسلام سید احمد حسینی سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توجه اسلامی به اعتدال گفت: دین اسلام دین اعتدال است و افراط و تفریط در آن جای ندارد. یکی از دستورات دینی ما این است که نسبت به افراد پیرامون خود بی‌تفاوت نباشیم. حتی گاهی اوقات باید به افراد نیازمند در اطرافمان انفاق و ایثار کنیم.


بیشتر بخوانید


وی به روایتی درباره میانه روی اشاره کرد و افزود: روزى امام صادق (ع) در نزد شاگردانشان، ‏آیه ۶۷ سوره فرقان را تلاوت کردند؛ سپس مشتى سنگ‌ریزه از زمین ‏برداشتند و محکم در دست گرفتند. حضرت فرمودند، «این، همان بخل و سخت‌گیری ‏است (که در آیه از آن نهى شده است)». سپس مشت دیگرى برداشتند و چنان ‏دست ‏خود را گشودند که همه آن بر روى زمین ریخت؛ سپس فرمودند، «این، همان ‏اسراف است». بار سوم مشت دیگرى برداشتند؛ کمى دست خود را گشودند، به گونه‏‌اى که مقدارى فرو ریخت و مقدارى در دستشان باقى ماند؛ مجدد فرمودند، «این، همان اعتدال بین سخت‌گیرى و اسراف است».

این کارشناس مذهبی ادامه داد: با توجه به روایت مطرح شده همان طور که در هزینه دارایی خود باید دقت کنیم در کسب و تحصیل آن نیز باید توجه داشته باشیم. یعنی اگر در هزینه مال این قدر مطلب، توصیه و سفارش وجود دارد، به طور قطع در کسب آن نیز توصیه و سفارش شده است که از راه حلال بدست آمده باشد. اگر درآمد ما از راه دزدی، برد و باخت، قمار و سایت‌های شرط بندی باشد، فایده‌ای نمی‌کند؛ چراکه از راه حلال و صحیح به دست نیامده است.

شما می‌توانید فیلم توضیحات حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی در این خصوص را در ادامه مشاهده کنید:

انتهای پیام/

برچسب ها: قماربازی ، کسب و کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار