معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد گفت: طرح هفت خوان به منظورمناسب سازی مناطق پرتردد شهر یزد آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد علی سلمانی، معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد گفت: شهر یزد از مهرماه امسال به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر انتخاب شده و تلاش ما در شهرداری، مناسب سازی شهری برای تمام اقشار از معلولان ضایعه نخاعی تا زنان باردار، سالمندان، نابینایان و ناشنوایان است.

او با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این زمینه در سطح شهر انجام شده است، افزود: مناسب سازی از اتوبوس‌های شهری آغاز شد و ۱۰ دستگاه اتوبوس مجهز به رمپ و قابل استفاده برای معلولان ضایعه نخاعی، کالسکه، سالمندان و ناشنوایان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال خریداری شد.

سلمانی بیان کرد: ۳۰ درصد از اتوبوس‌های قبلی نیز با تمهیدات سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد مناسب سازی شده است.

سلمانیتصریح کرد: از سال گذشته چهار ناظر معلول برای پنج منطقه شهرداری یزد به کار گرفته شدند تا پروژه‌های در دست اجرای شهرداری را به لحاظ مناسب سازی کنترل کنند و در صورتی که امضای آن‌ها پای کار پیمانکاران نباشد، کار از پیمانکار تحویل گرفته نمی‌شود.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد همچنین از ایجاد پارکینگ‌های اختصاصی ویژه معلولان در سطح شهر جهانی یزد خبر داد و اظهار داشت: تابلو‌های این ایستگاه‌ها تا پایان سال در نقاط مشخص شده، نصب خواهد شد.

سلمانی با بیان اینکه مناسب سازی معابر شهری در تمام شهر یزد ظرف سه سال آینده انجام می‌شود، عنوان کرد: به همین منظور طرح هفت خوان آغاز شده و پایش نقطه به نقطه یک مسیر رفت و برگشت ۱۰ کیلومتری توسط یک تیم در حال انجام است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار