سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از باشگاه های ورزشی جهت نظارت بر عدم توزیع و عرضه مکمل ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت سر زده بازرسی شد.

زینب جوانمردی، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: دیروز بازرسی از باشگاه های ورزشی شهرستان آبادان در قالب گشت مشترک مسئول واحد نظارت بر فرآورده های طبیعی و مکمل ها معاونت غذا و دارو ،معاون اداره ورزش و جوانان و سربازرس فرمانداری ویژه شهرستان آبادان انجام شد.

او اظهار داشت: این بازرسی به صورت سر زده از باشگاه های مذکور جهت نظارت بر عدم توزیع و عرضه مکمل ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام شد. که موارد تخلف صورتجلسه شد و نتایج بازرسی صورت گرفته متعاقبا به اطلاع اداره ورزش و جوانان شهرستان آبادان خواهد رسید.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان در ادامه افزود: در همین رابطه از 9 باشگاه ورزشی بازرسی بعمل آمد و با تعدادی که اقدام به فروش این مکمل ها  کرده بودند، برخورد قانونی صورت گرفت.

جوانمردی توصیه کرد: تنها محل مجاز توزیع و فروش انواع مکمل ها، داروخانه ها هستند و سایر مراکزی که به عنوان محل فروش این مکمل ها فعالیت می کنند به هیچ عنوان دارای صلاحیت و مجوز قانونی نیستند.

او در پایان تاکید کرد: با توجه به وجود مکمل های تقلبی و قاچاق در محل های غیر مجاز عرضه و نبود راه تشخیصی از روی ظاهر مکمل ،مصرف کنندگان حتماً  باید محصولات را از داروخانه تهیه  کرده و می توانند اصالت مکمل ها را از طریق برچسب TTAC  با شماره تماس ۰۲۱۶۱۸۵ و شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲  و یا سامانه www.ttac.ir  استعلام نمایند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.