مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: سالانه ۵۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و وصیت‌نامه شهدا در کردستان منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سردار ذبیح‌الله مالکی مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در دیدار با حجت‌الاسلام علیرضا پور‌ذهبی نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت: همکاران بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در بحث فرهنگی و هر آنچه که مربوط به دوران دفاع مقدس است را رصد می‌کنند و در حفظ و نشر آن به عنوان یادگار برای نسل آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند.

او افزود: عمده کار‌هایی که توسط این مرکز رصد می‌شود بحث راهیان نور است که متاسفانه نزدیک به یک سال به خاطر بیماری کرونا فعالیت خاصی نداشته، اما در سنوات گذشته در شمال غرب کشور بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر کاروان راهیان نور از یادمان‌ها بازدید به عمل می‌آوردند.

مالکی با بیان اینکه بالغ بر ۷ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در این استان وجود دارد افزود: به تناسب و ظرفیت خود سالانه در هفته دفاع مقدس و در طول سال از این عزیزان تجلیل به عمل آورده‌ایم.

او بیان کرد: سالانه ۵۰ عنوان کتاب از خاطرات و وصیت‌نامه شهدا و هر آنچه که توسط بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس برای ما طی برنامه‌ای مشخص ابلاغ می‌شود، در استان کردستان چاپ و نشر داده می‌شود.

این مسئول بیان داشت: در استان نزدیک به ۲ هزار و ۶۰۰ مدخل و نقاطی که درگیری‌ها انجام و محل شهادت شهیدان است شناسایی شده و از لحاظ دانشنامه در صدد تالیف آن هستیم که در سطح کشور به عنوان دایرةالمعارف از آن یاد می‌کنند که شهر سنندج به سهم خود نیز در آن دخیل است.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان به شهدای زن در دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: ۵۶۲ شهیده زن در استان کردستان نثار انقلاب شده که رشادت‌های آنان توسط مسئول مربوطه در حال ثبت شدن برای آیندگان است.

این مسئول به راه اندازی شورای امور روحانیون در استان اشاره و عنوان کرد: این شورا با دبیری مرکز نشر و ارزش‌های دفاع مقدس و مسئول نماینده، ولی فقیه در استان و ۱۰ نفر شورا با فعالیت خود در این حوزه شروع به کار خواهند کرد.

مالکی به برنامه‌های این مرکز در هفته دفاع مقدس گریزی زد و ابراز داشت: در این راستا ۱۱ ستاد استانی تشکیل شده که یک ستاد آن به ریاست استاندار و ۱۰ ستاد شهرستانی آن هم توسط فرمانداران تشکیل و در قالب ۹۷ کمیته در حال رصد کردن برنامه‌ها هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.