شریعتی گفت: کتابخانه‌ها به عنوان حافظان فرهنگ، اندیشه و هنر، مهمترین نقش را در انتقال حافظه تاریخی اقوام و ملل گذشته به عهده دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: اهمیت مسئله کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست و کتابخانه‌ها به عنوان حافظان فرهنگ، اندیشه و هنر، مهمترین نقش را در انتقال حافظه تاریخی اقوام و ملل گذشته به عهده دارند و ایفا می‌کنند و از آنجا که سنت مکتوب حامل انتقال هر نوع آفرینش فکری انسان تلقی می‌شود کتابخانه‌ها هم به منزله یک محمل انتقال همواره جایگاه رفیعی داشته است.

او بیان داشت: یکی از مهم‌ترین کارکرد‌های اجتماعی کتابخانه‌های عمومی افزایش سرمایه اجتماعی است و امروزه سرمایه اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرم و جنایت نقش پر رنگی ایفا می‌کند و بدون شک توجه کتابخانه‌ها به این امر مهم می‌تواند در افزایش سرمایه اجتماعی کشور و به ویژه خوزستان کمک شایانی کند.

شریعتی افزود: شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن در سطح جهان تجربه زندگی و ارتباط با دنیای مجازی را برای همه فراهم کرد و آن را به شیوه رایجی تبدیل کرده است و قبلا امکان انجام این کار بود، اما امر غریبی بود و امکان پذیرش آن چندان وجود نداشت. اما کرونا این موضوع را به یک امر رایج و قابل پذیرش تبدیل کرد و تعامل و ارتباط افراد به صورت مجازی به شدت در حال گسترش است.

استاندار خوزستان ادامه داد: نهاد‌های فرهنگی باید فضای قابل اعتمادی را با استفاده از فضای مجازی برای تعامل افراد و خانواده‌ها فراهم کنند و نهاد‌های فرهنگی باید این امر را به عهده بگیرند و این مسئولیت را بپذیرند و این موضوع باعث افزایش میان فردی و سرمایه اجتماعی می‌شود، همچنین کتابخانه‌ها در این زمینه می‌توانند به عنوان یک مرکز اجتماع یکی از مکان‌های عمومی باشند که این هدف را به طور بالقوه می‌توانند دنبال کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.