مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: مشترکان در هشت ماه نخست امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند در حالیکه پارسال در این مدت بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حسن‌رضا میربلوکی مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه مصرف گاز استان امسال نسبت به مدت مشابه ویروس کرونا، مصرف گاز را در خراسان شمالی کاهش دادپارسال بیش از ۷۰ میلیون متر مکعب کاهش داشت، گفت: وضعیت بهتر آب و هوایی، محدودیت‌های کرونایی، کاهش تردد خودرویی و تعطیلی بسیاری از رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی، عواملی بود که مصرف گاز را خراسان شمالی کم کرد.


بیشتر بخوانید 


او افزود: مشترکان استان در بخش‌های مختلف از جمله خانگی، تجاری، عمومی، صنعتی و نیروگاهی در آبان ماه امسال  بیش از ۲۴۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف کردند.


میربلوکی گفت: با کاهش مصرف یک متر مکعب توسط هر مشترک در شبانه روز، معادل مصرف یک کارخانه سیمان گاز صرفه جویی می‌شود.


او از مشترکان این شرکت خواست تا با مدیریت صحیح و استفاده ایمن از گاز طبیعی و پرداخت به موقع قبوض مصرفی، شرکت گاز را در ارایه هر چه بهتر خدمات یاری کنند.


شرکت گاز خراسان شمالی با ۳۲۹ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی، و ضریب برخورداری جمعیت شهری از گاز طبیعی ۱۰۰ درصد و جمعیت روستایی ۹۹.۷ درصد، استان سبز در زمینه گازرسانی شناخته شده است.


سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی این استان بیش از ۸۰ درصد است که از این نظر رتبه دوم کشور را دارد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.