‎مرادنیا راە جلوگیری از بازگشت افراد بهبود یافتە بە چرخە اعتیاد را اشتغال آفرینی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، گفت: معتادینی که در مراکز بازپروری بهبود می‌یابند اگر شغلی نداشته باشند مجدد به چرخه اعتیاد بازمی گردند، بنابراین لازم است ایجاد اشتغال برای آنان مورد توجه جدی قرار گیرد.

‎او اضافه کرد: افراد معتاد نمی‌توانند در سیستم اداری و دولتی بکارگیری شوند و بخش خصوصی نیز به دلیل سو پیشینه افراد از بکارگیری آنان سر باز می‌زند.

‎مرادنیا اظهار کرد: در کنار ایجاد مرکز جامع ترک اعتیاد کارگاه‌هایی ایجاد شود تا کالا‌های تولیدی آنان به فروش برسد که این مسئله می‌تواند در آنان ایجاد امید کند.

‎استاندار کردستان از دلایل عدم ترک اعتیاد افراد را عدم امید به آینده دانست و گفت: باید برنامه‌هایی تدوین شود که امید به آینده در بین آنان زنده شود.

‎او یادآوری کرد: سازمان بهزیستی و دیگر مراکز دارای مسئولیت در مبارزه با کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد باید نگاه ویژه به کردستان داشته باشند، چرا که وضعیت کردستان از حیث اشتغال و اقتصاد متفاوت با بسیاری از استان‌های کشور است.

‎مرادنیا در پایان بر اجرا و تدوین برنامه‌های فرهنگی در راستای کاهش اعتیاد تاکید کرد و گفت: از ظرفیت‌های موجود در نهاد‌های فرهنگی و افراد شاخص و هنرمند برای مبارزه با این بلای خانمانسوز استفاده شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.