مدیرکل آموزش وپرورش مازندران از پوشش بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز مازندرانی در طرح خوانا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علیرضا سعدی پور مدیرکل آموزش وپرورش مازندران در آیین افتتاحیه کارگاه آموزشی استانی ویژه مجریان طرح بسته تحولی خوانا، گفت: دوره ابتدایی موثرترین دوره در نظام تعلیم و تربیت به شمار می‌رود که ضرورت دارد همه دست‌اندرکاران با درک شرایط این دوره به این مهم کمک کنند تا ساختار شخصیتی کودکان و بنیان‌های فکری و اعتقادی آنان در این دوره شکل گیرد.

او با  اشاره به اهمیت برگزاری این طرح، افزود: کارگاه آموزشی بسته تحولی خوانا در راستای طرح تحولی مقام عالی وزارت آموزش و پرورش بوده که از سوی مدرسان تربیت شده کشوری در استان از امروز اجرایی می‌شود.

سعدی پور با اشاره به تعداد مدارس و تعدادی دانش‌آموزان تحت پوشش در این طرح ادامه داد: تعداد ۱۳ مدرس کشوری این برنامه را در ۵ درصد مدارس استان به تعداد ۱۱۲ مدرسه شامل ۹۶ مدرسه دولتی، و ۱۶ مدرسه غیردولتی و قریب به ۱۰۰۰ آموزگار و  ۱۹۵۰۰ دانش آموز راهبری می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به طرح خوانا و و اهداف  تعیین شده برای این طرح، افزود: طرح تحولی خوانا از سوی معاونت آموزش ابتدایی بر اساس آسیب شناسی دقیق از وضعیت دوره ابتدایی و بر اساس نتایج آزمون‌های بین المللی در دستور کار قرار گرفت و این برنامه به دنبال ارتقا و توسعه سواد خواندن، نوشتن و پیوند آن با مهارت‌های زندگی است.

او با اشاره به داده‌های بدست آمده از تحقیقات در زمینه زبان‌آموزی کودکان ما، گفت: داده‌ها نشان می‌دهد کودکان ما در ارکان زبان آموزی و درک مطلب مشکل جدی دارند لذا تمرکز بر این مهم یک ضرورت و یک اضطرار محسوب می‌شود.

سعدی پور در این افتتاحیه که به میزبانی شهرستان بهشهر و به صورت مجازی اجرا شد، از همه مجریان طرح خواست، تا با دقت و ظرافت و حساسیت بالا نسبت به تحقق اهداف طرح اهتمام داشته و از ابتکارات و خلاقیت‌ها با فعال کردن دانش آموزان در بستر مجازی در  اجرای هر چه بهتر این طرح تلاش کنند.

او کسب توفیقات در این طرح را منوط  به مشارکت پذیری والدین و نقش آفرینی آنان دانست و افزود: همه مجریان به ویژه مدیران مدارس باید برای این امر اقدام عملی در مدارس خود طراحی و به اجرا بگذارند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار