طرح هر دانش ‎آموز حداقل یک مهارت ویژه دانش آموزان پایه هفتم به صورت آزمایشی در قائم شهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی دهقان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: طرح هر دانش‌آموز حداقل یک مهارت در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت آزمایشی ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم در شهرستان قائم‌شهر اجرا خواهد شد.

او افزود: با هدف توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت‌آموزی، کمک به هدایت تحصیلی آگاهانه دانش‌آموزان، و فناوری و هنر دوره اول متوسطه و همچنین کسب حداقل یک مهارت حرفه‌ای برای هر دانش‌آموز در پایان دوره تحصیلی، این طرح در سال تحصیلی جدید به صورت آزمایشی ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم در شهرستان قائم‌شهر اجرا می‌شود.

دهقان با اشاره به شرایط و زیست بوم جدید که به واسطه ویروس کرونا برای سیستم آموزشی و تربیتی رقم خورد، ادامه داد: شرایط کرونا ما را به سمت آموزش در بستر مجازی برد که کمی متفاوت از آموزش‌های حضوری مدرسه است و باید برای آموزش‌های مهارتی در فضای مجازی تدابیری اتخاذ شود و با استفاده از ظرفیت‌هایی که تکنولوژی عصر حاضر برای ما فراهم آورده است از آن‌ها استفاده کنیم.

او با بیان اینکه مجریان اصلی طرح هر دانش ‎آموز حداقل یک مهارت، دبیران درس کار و فناوری و فرهنگ و هنر هستند که در سال تحصیلی، از طریق دوره‌های آموزشی لازم، به آموزش این دروس در مدارس و مراکز آموزش مهارتی، اقدام می‌کنند.

دهقان گفت: در این طرح دانش‌آموزان پایه هفتم ۲۰ ساعت با مفاهیم مهارت‌های پایه مرتبط با حِرَفه و مشاغل و ۴۰ ساعت به مهارت‌های حرفه‌ای که بر اساس استاندارد‌های مورد نیاز مشاغل که افراد را آماده انجام کار می‌کند، آموزش خواهند دید و در طول سه پایه تحصیلی مجموعاً ۱۸۰ ساعت به شایستگی‌های مدنظر دست خواهند یافت.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.