دوره آموزشی تولید محتوای الکترونیکی ۴۸ ساعته برای معلمان مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی سهرابی معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران از برگزاری دوره آموزشی تولید محتوای الکترونیکی ۴۸ ساعته تحت عنوان E-Content برای معلمان مازندران خبر داد.

او با بیان اینکه با توجه به قرارگیری در زیست بوم جدید که ویروس کرونا از اسفند پارسال برای دستگاه تعلیم و تربیت و سایر نهاد‌ها به وجود آورده است، گفت: آموزش و پرورش مازندران توانست با نبوغ و ابتکار دست به خلق موقعیت‌های جدیدی همچون سامانه مازند محتوا و طرح‌های جهادی همچون معلمان پساکرونا بزند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران با اشاره به برخی آسیب‌های روش‌های گذشته، افزود: تعلیم و تربیتی که بر روش‌ها و الگو‌های گذشته متمرکز باشد، همواره در مقابل تغییرات و پیشرفت‌های  روز افزون علم و تکنولوژی مقاومت می‌ورزد.

سهرابی با تأکید بر آموزش بر اساس شیوه‌های نوین در زیست بوم جدید، گفت: شکل‌گیری و توسعه سریع آموزش مجازی و طراحی فعالیت‌های آموزشی نیاز به هم‌اندیشی در بین همه اعضاء فرهنگیان به خصوص فرهنگیان مازندران دارد.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت شایان آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی کادر آموزشی به ویژه معلمان ابتدایی و کادر اداری  برای استفاده درست و بهینه از فناوری‌های پیشرفته در آموزش مجازی، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و آموزش صحیح این افراد دارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران با بیان اهداف اصلی طرح معلمان پسا کرونا، افزود: شیوه بکارگیری مفاهیم یادگیری از محتوای مجازی به منظور کاهش خطا، مهم‌ترین چالش مدارس در دوران پساکرونا  محسوب می‌شود.

او گفت: تدوین و مستندسازی تجارب یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از بروز تعارض در سطح آموزشی مدارس و ارتقای آموزشی در تهیه محتوا و ایجاد موقعیت مطلوب یادگیری با توجه به شأن و جایگاه همکاران فرهنگی و تقویت بنیادی علمی آنان است.

سهرابی با اشاره به برگزاری دوره ضمن خدمت E-Content افزود: در این دوره ۴۸ ساعته که در سامانه LTMS در نظر گرفته شده، در دو بخش سواد دیجیتالی و مهارت دیجیتالی سعی در توانمندسازی معلمان در تولید محتوای استاندارد به کمک ابزار‌ها و نرم افزار‌ها می‌شود.

او در ارتباط با چگونگی دستیابی به اطلاعات این دوره و نحوه ثبت نام در این دوره، ادامه داد: معلمان و مربیان شاغل در استان مازندران می‌توانند با عضویت در کانال شبکه شاد به آدرس زیر مراجعه کرده و از محتوا‌هایی که ازسوی متخصصان تیمی متشکل از ۱۴ مدرس و ۲۴ پشتیبان به منظور بررسی مشکلات و پاسخگویی به سوالات، تهیه شده استفاده کنند و در نهایت با شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی، موفق به کسب ساعات ضمن خدمتی و از همه مهم‌تر تجربه‌ای جدید در زمینه تولید محتوا را کسب کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۲:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
ثبت‌نام‌در‌این‌کانال
آخرین اخبار