در ویدئویی می‌توانید نقاط قوت و ضعف خودروی آفرود F-150 Raptor را با چرخ‌های Tank Tracks مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، افراد همیشه این استدلال را با خود دارند که خودروی آفرود F-150 Raptor قادر به ارائه توانایی فوق العاده آفرود نیست. اما این یک آفرود هدفمند است تا جایی که چرخ‌های این خودرو با طراحی عجیب مسیر‌های سخت را به راحتی هموار می‌کند. این درحالی است که این مسیر‌ها تنها توسط نظامیان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مقایسه خودروی Raptor و M1 Abrams می‌توان گفت عملکرد هردو خودرو یکسان است.

در ویدئویی که در ادامه خواهید دید، مشاهده می‌کنید که خودرو در شرایط سخت با عبور از مسیرهای ناهموار  با سرعت کم و زیاد در حال حرکت است و برای این خودرو این مسیرها آسان است چیزی که از همه بیشتر به چشم می‌خورد این است که طی کردن این مسیر پر از گل و لای موجب کندی سرعت و یا بروز مشکل برای آفرود F-150 Raptor نمی‌شود.

آیا طراحی عجیب چرخ‌های خودرو  برای حرکت مشکل ساز نیست؟

اگرچه برای سازنده این خودرو در ساخت و ساز و زاویه خروج چرخ‌ها به علت مثلثی شکل بودن آن مشکل پیش آمد اما شکل مثلثی این چرخ‌ها باعث می‌شود تا آن‌ها در پایه بسیار پهن‌تر از لاستیک باشند که این پهنا باعث می‌شود با بدنه Raptor سایش داشته باشند، این درحالی است که خودرو به راحتی از رودخانه عبور می‌کند و چرخ عقبی به خوبی حرکت می‌کند. این سایش با بدنه به راحتی قابل رفع است و می‌توان با نسخه‌های جدیدی که به بازار می‌آیند این مشکل را حل کرد.

در ادامه ویدئویی از خودروی آفرود F-150 Raptor را  مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.