شرکت اپل در نظر دارد تا به صورت مستقل تراشه های مودم گوشی های 5G را تولید کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات منتشر شده شرکت اپل فعالیت خود برای ساخت تراشه‌های مودم گوشی‌های هوشمند 5G را آغاز کرده است. این مجموعه سال گذشته برای تامین قطعات مورد نیاز و تراشه‌ها مشکلات بسیاری را با شرکت Qualcomm داشت. این دو به دنبال مشکلاتی که با یکدیگر داشتند شکایات بسیاری را علیه هم تنظیم کردند.

اپل برای مدتی همکاری خود را با شرکت اینتل شروع کرد اما با توجه به اخبار جدید به نظر می‌آید این مجموعه اعتماد بسیاری به کیفیت قطعات ساخته شده توسط اینتل نداشته است. اپل اکنون تصمیم گرفته شکایات خود از Qualcomm را پس بگیرد و روابط را به صورتی مسالمت‌آمیز پیش ببرد. با وجود آن که قرارداد جدید اپل با Qualcomm باعث می‌شود موجودی انبار این شرکت با قطعات پر کیفیت تکمیل شود اما اپل همچنان سعی می‌کند برای استقلال خود تلاش کند و تراشه‌های مودم 5G گوشی‌های هوشمند را به تنهایی تولید کند. به دنبال این تصمیمات، ابرقدرت دنیای گوشی دیگر نیازی به نگرانی برای تامین تجهیزات خود نخواهد داشت.

تاثیر اپل در درآمدزایی شرکت‌های دیگر


بیشتر بخوانید


تاثیر اپل در درآمدزایی شرکت‌های دیگر

پس از انتشار کاهش همکاری اپل با Qualcomm و شروع تولید تراشه‌های اختصاصی گوشی‌ساز معروف، ارزش سهام Qualcomm شش درصد کاهش یافت. این مجموعه سالانه ۱۱ درصد درآمد خود را با فروش قطعات به اپل به دست می‌آورد در حالی که شرکت اینتل نیز ۷ درصد از کل درآمدش به فروش تجهیزات به اپل اختصاص پیدا می‌کند. گفتنی است؛ اوایل سال گذشته شرکت اپل دست به خرید کارخانه تولید تراشه‌های 5G اینتل زد و ۱ میلیون دلار به این مجموعه پرداخت تا بتواند با گذر زمان تراشه‌های خود را تولید کند. در حال حاضر گوشی‌های 5G اپل از تراشه‌های Qualcomm استفاده می‌کنند اما این امر در حال تغییر است. متاسفانه همچنان زمان آماده‌سازی تراشه‌های اختصاصی اپل مشخص نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار