اعظمی گفت: کشاورزان و باغداران باید محصولات خود را بیمه کنند تا در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه برای جبران خسارت با مشکل مواجه نشوند.

ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی امروز در بازدید از روستای میجان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: روستای میجان یکی از مهم‌ترین مناطق تولید و کشت محصول مرکبات کوهستان است و کاشت اولیه و انتشار محصول مرکبات جنوب کرمان از روستای میجان صورت گرفته است.

او با بیان اینکه محصول مرکبات روستای میجان بسیار مرغوب و باکیفیت است افزود: سطح زیر کشت باغات منطقه میجان ۲۸۰ هکتار و گردش مالی حاصل از فروش میوه مرکبات ۱۲۰ میلیارد تومان است.

اعظمی با اشاره به خسارت وارده از بارش تگرگ در میجان افزود: بر اساس نظر کارشناسان جهاد کشاورزی به محصول مرکبات باغ‌های میجان حدودا ۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

اعظمی تصریح کرد: به تمام کشاورزان و باغداران  توصیه می‌کنیم نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کشاورزان و باغداران  محصولات خود را بیمه کنند در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه‌ای مانند سیل، سرما زدگی، تگرگ و... بخشی از آسیب وارد شده به محصول از سوی بیمه پرداخت و جبران خسارت می‌شود.

اعظمی در بررسی و پیگیری اختلال در خطوط تلفن و راه اندازی اینترنت روستای میجان گفت: این موضوع را به اطلاع وزیر ارتباطات رسانده ام.

او افزود: مشکل خطوط تلفن روستای میجان باید تا اواخر دی ماه برطرف شود و از رییس مخابرات شهرستان جیرفت خواست، تا یک ماه آینده کار را با سرعت بیشتری انجام دهند تا مشکل مردم هرچه زودتر حل شود.

اعظمی همچنین در بررسی و پیگیری آسفالت جاده میجان گفت: تاپایان سال ۹۹ سه کیلومتر از جاده میجان آسفالت می‌شود.

او افزود: ۲ کیلومتر دیگر از مسیر جاده میجان تا یک ماه آینده به مناقصه گذاشته می‌شود که هرچه سریعتر پروژه آسفالت روستای میجان تکمیل و به اتمام برسد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در بررسی و پیگیری پروژه آب آشامیدنی روستا گفت: براساس پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره آبیاری شهرستان، ادامه این پروژه پس از برطرف شدن نواقص نقشه برداری، بزودی انجام می‌شود.

امروز پنج شنبه ۲۰ آذر ۹۹ ذبیح‌الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به همراه ابوذر عطاپور وزیری فرماندارشهرستان جیرفت، معاونان فرماندار، روسا و معاونان ادارات جهادکشاورزی، راهداری، مخابرات، آبیاری و بخشداری جبالبارز برای بررسی و حل مشکلات مردم از روستای خسارت دیده میجان بازدید کردند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.