رئیس بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: با تلاش پرسنل بیمارستان این شهرستان، از مادر مبتلا به کووید ۱۹ نوزادی سالم متولد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی موسوی رئیس بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان گفت: با تلاش پرسنل بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) از مادر مبتلا به کووید ۱۹ نوزاد سالمی متولد شد.

او افزود: بیمار، مادر ۳۸ ساله دارای سه فرزند بود که دوم آذر در حالی که ماه هشتم بارداری را پشت سر می‌گذراند به علت تنگی نفس به بیمارستان مراجعه و با تشخیص کووید ۱۹ و پایین بودن اشباع اکسیژن خون و همچنین درگیری ریه‌ها به ویروس کرونا، با تشخیص پزشک اورژانس بستری شد.

موسوی با اعلام اینکه در سیر بستری به تدریج علائم تنفسی بیمار تشدید شد و حال عمومی رو به وخامت رفت، بیان داشت: بیمار به آی سی یو منتقل و به دستگاه ونتیلاتور تنفسی وصل شد.

او تصریح کرد: برای نجات جان مادر و جنین با تشخیص پزشکان، تصمیم به ختم بارداری گرفته و زایمان در آی سی یو انجام شد که نوزاد در این بخش (ای. سی. یو) متولد و بعد از دو روز بستری در‌ای. سی. یو نوزادان، با حال عمومی خوب مرخص شد.

رئیس بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان بیان داشت: پس از انجام زایمان خوشبختانه با درمان‌های صورت گرفته وضعیت تنفسی رو به بهبود رفته از دستگاه تنفسی جدا و به بخش زنان و زایمان در اتاق ایزوله منتقل و با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد.

موسوی ضمن قدر دانی از زحمت‌های کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان به خصوص بخش‌های اورژانس، آی سی یو و زنان تصریح کرد: دکتر مریم مرتضوی متخصص زنان، فاطمه بهره‌مند متخصص بیماری‌های عفونی، ناهید فلاح نژاد ماما و مسئول زایمان بیمار، نرگس عبدلی پرستار و همچنین دکتر سید حمید پاکزاد و ... از فرشتگان نجات جان این مادر و فرزند بودند.

او افزود: مادر از زمان بستری تا زمان ترخیص تحت مانتورینگ و حمایت مداوم درمانی (کمیته مادران پرخطر دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان) قرار داشته است.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار