رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: از آغاز امسال ۹۳۵ دوره رقابت‌های شطرنج در قالب مسابقات برخط و یا حضوری در سطح خراسان رضوی برگزار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا پاشانجاتی رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: از این تعداد رقابت‌های شطرنج ۳۵ مسابقه به صورت حضوری و با رعایت دقیق و کامل شیوه نامه های بهداشتی پیشگیری از انتقال ویروس کرونا برگزار شده است.

او افزود: ۲۰۰ مورد از این رقابت‌های شطرنج مربوط به ورزشکاران شهرستانهای  خراسان رضوی و ۷۳۵ مسابقه هم مربوط به شطرنج‌بازان فعال در مشهد بوده است.


بیشتر بخوانید


رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی ادامه داد: ۹۵ درصد از کل این مسابقات شطرنج به صورت غیرحضوری و برخط و بطور رایگان برگزار شده است.

پاشانجاتی بیان کرد: امکانات هیات شطرنج خراسان رضوی و همچنین مواردی از جمله حق عضویت یا پرداخت ورودی مسابقات در تمام روز‌های سال برای "بیماران خاص، ناشنوایان، نابینایان، معلولان جسمی - حرکتی، پیشکسوتان و قهرمانان" در خراسان رضوی رایگان است و در همین چارچوب در اختیار شطرنج‌بازان متعلق به این گروه‌ها قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه در این مدت شش شطرنج‌باز نوجوان خراسان رضوی به اردوی تیم ملی شطرنج ایران دعوت شده اند تصریح کرد: دوره‌های داوری درجه دو و سه و هم دوره مربیگری درجه سه فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران هر کدام برای یک نوبت، امسال در خراسان رضوی برگزار شد.

رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی تاکید کرد: امسال ۱۰ شطرنج‌باز خراسان رضوی به عضویت تیم‌های دانش‌آموزی دختران و پسران ایران در آمده‌اند و شش شطرنج‌باز دیگر خراسان رضوی هم به مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزان جهان اعزام شدند که الان به رقابت‌های نهایی این مسابقات راه یافته‌اند.

انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.