قادری گفت: هم‌اکنون ۳۰ مرکز نمونه گیری کرونا با ظرفیت انجام روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ تست در کردستان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مراجعه دیر هنگام مبتلایان به مراکز نمونه‌گیری کرونا از جمله دغدغه‌های متولیان حوزه درمان استان است و در این راستا در قالب طرح شهید سلیمانی اقدام به اعزام گروه‌های جهادی به درب منازل شده است.

او با اشاره به بستری شدن ۸۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه افزود: متأسفانه مراجعه دیرهنگام مبتلایان به مراکز درمانی موجب شده است که تعداد بستری شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه نسبت به جمعیت استان بسیار زیاد بوده و همین امر موجب افزایش تعداد فوتی‌ها شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۷۷ نفر از مبتلایان در استان جان خود را از دست داده‌اند و متأسفانه به دلیل کم توجهی شهروندان همچنان تعداد مبتلایان روزانه سه رقمی است.

قادری اعلام کرد: در حال حاضر ۳۰ مرکز نمونه گیری و تشخیص کرونا در استان فعالیت دارند و از لحاظ امکاناتی جوابگوی جمعیت مراجعه کنندگان هستند.

او افزود: انجام یک هزار و ۵۰۰ نمونه به صورت روزانه در کنار مشاوره‌های حضوری و تلفنی از جمله خدماتی است که همکاران ما در این مراکز به مردم استان ارائه می‌کنند.

قادری اظهار کرد: از همه شهروندان خواستاریم که به محض اینکه یکی از علائم مربوط به بیماری کرونا را مشاهده کردند با تماس با مشاوران درمانی و تماس با مراکز منتخب در راستای انجام امور مرتبط با نمونه گیری اقدام کنند چرا که تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه در مراکز درمانی استان محدود بوده و نمی‌توان به همه افراد با شرایط وخیم ارائه خدمت کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.