مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی دو روز گذشته ۷ مکان در سنندج به جهت عدم رعایت نکات بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: گشت‌های بازرسی و نظارت مرکز بهداشت سنندج درقالب هفت تیم از سه اداره، ۲ فروشگاه بزرگ، ۴۸ مکان تهیه، توزیع وعرضه مواد غذایی، ۲ مطب و یک دفتر خدماتی سطح شهر بازدید نمودند.

او ضمن اشاره به پیگیری هشت مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ خاطرنشان کرد: در راستای این نظارت‌ها هفت مکان به جهت عدم رعایت نکات بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته دریافت نموده و همچنین تعداد چهار اخطاریه صادر شده گذشته نیز مورد پیگیری لازم قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در در ادامه به صدور صلاحیت بهداشتی برای ۲ مکان جهت ارائه خدمت به همشهریان درقالب رعایت واجرای کامل شیوه نامه‌های بهداشتی اشاره نمود.

فلاحی در خصوص تایید سلامت مواد غذایی در مراکز عرضه اذعان کرد: بازرسین این مرکز در زمان یاد شده از هفت مورد نان خبازی‌های سطح شهر جهت تعیین استفاده از مقدار نمک مجاز و تست جوش شیرین و از مواد غذایی ۱۴ مکان تهیه وعرضه مواد غذایی جهت تایید سلامت مواد آماده عرضه، نمونه برداری به عمل آورده اند.

او به روند اقدامات نظارتی این مرکز در خصوص بهبود کیفیت آب شرب شهرسنندج گریزی زد و گفت: در مدت یاد شده تعداد ۳۱ مورد نمونه برداری آب شرب شهری و روستائی جهت تایید سلامت آب آشامیدنی شهروندان و تعداد ۶۵ مورد تست کلر سنجی به انجام رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص نظارت بر عدم فعالیت اصناف غیر ضروری در ایام محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: اکیپ‌های نظارتی این مرکز در این زمان نظارت بر عدم فعالیت اصناف غیر ضرور را همچنان تا پایان اعمال محدودیت‌ها اعمال داشته و با مراکز خاطی برابر دستور العمل‌های قانونی برخورد خواهد شد.

فلاحی افزود: کارشناسان بهداشت محیط این مرکز اقدامات نظارتی بر تغسیل، تدفین و اعزام موارد مرگ بر اثر کرونا را به شهرستان‌ها و روستا‌های همجوار با رعایت کامل موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی را در آرامستان بهشت محمدی انجام داده‌اند.

او با اشاره به فعالیت مراکز ۱۶ ساعته سرپایی تست کرونا در سنندج، تصریح کرد: فعالیت مراکز یاد شده به صورت روزانه توسط کارشناسان این مرکز مورد بازرسی ونظارت دقیق قرار گرفته و در طی سه روز گذشته تعداد ۲۸۳ تست از مراجعین به مراکز ۱۶ ساعته به عمل آمده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.