معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد؛

انجام ۷۴ هزار تست کرونا در کردستان

قادری گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۴ هزارو ۲۲۳ مورد تست کرونا در کردستان انجام شده است که نزدیک به ۲۷ هزار مورد آن مثبت بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان (اسفند سال ۹۸) تاکنون، ۱۵ هزار و ۹۴۷ بیمار مشکوک در مراکز درمانی بستری شدند که نزدیک به نیمی از آنان بصورت قطعی کرونا داشتند.

او افزود: در این مدت، ۷۴ هزار و ۲۲۳ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک انجام شد که نتیجه ۲۶ هزار و ۹۸۳ مورد مثبت و ۴۷ هزار و ۲۴۰ نفر منفی بود.

قادری با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از این تعداد، ۹۳ بیمار بدحال در وضعیت اضطراری بیماری و در بخش آی سی یو تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: متاسفانه کرونا از ابتدای شیوع، جان ۹۵۳ نفر از هم استانی‌هایمان را نیز گرفته است.

قادری یادآور شد: حدود ۲۱ هزار نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان هم در بیش از هشت ماه گذشته بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر روند بستری بیماران در استان کاهشی است، اضافه کرد: با این وجود ویروس هنوز در جامعه گردش دارد لذا نباید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرد و نادیده گرفت.

قادری گفت: متاسفانه تعدادی از بیماران به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و همین مسئله باعث افزایش آلودگی در جامعه می‌شود که برای پیشگیری از آن، افراد برای تشخیص و دریافت درمان باید به مراکز بهداشتی و درمانی منتخب مراجعه و سپس در منزل به استراحت کامل بپردازند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.