۱۰ هزار کیت تست سریع کرونا بین مراکز و شبکه‌های بهداشت استان چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

توزیع کیت تست سریع کرونابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ هزار کیت تست سریع ویروس کرونا بین مراکز و شبکه‌های بهداشت سراسر استان توزیع و به دنبال آن روند بیماریابی کرونا در استان سرعت داده شد.

او افزود: این کیت‌های تشخیصی در نقاط روستایی و عشایری استان نیز از جمله بازفت شهرستان کوهرنگ توزیع شده است.


بیشتر بخوانید


جزایری، بیماریابی سریع را از مزایای تست سریع کرونا دانست و اضافه کرد: با انجام این تست‌ها افراد مبتلا در هر خانواده‌ای قبل از اینکه دیگر اعضای خانواده را درگیر کنند، شناسایی و قرنطینه می‌شوند.

او با بیان اینکه قرنطینه خانگی از الزامات مهار ویرس کرونا است، ادامه داد: با استقرار تیم‌های نظارتی در محل، انتظامات دستگاه‌های اجرایی پرتردد و مکان‌های شلوغ، سلامتی افرادی که در این تجمعات حضور پیدا می‌کنند، با استفاده از نرم‌افزار (اپلیکیشن) ماسک و سامانه سلامت دانشگاه علوم پزشکی استعلام می‌شود و افراد بیماری که شناسایی شوند حق ورود به این ادارات و مکان‌ها را نخواهند داشت.

جزایری تأکید کرد: مردم استان می‌توانند اصنافی که در خصوص مصوبات ستاد کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کم‌توجهی و تخلف می‌کنند، را به شماره ۱۹۰ گزارش دهند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار