رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری در زمینه ایجاد مراکز بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا جز استان‌های پیشرو است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مدیریت خوب شدت شیوع کووید ۱۹ در استان و حجم مراجعین مراکز درمانی گفت: یکی از اصول دانشگاه علوم پزشکی استان با توجه به محدودیت در تعداد کیت‌های تشخیصی، غربالگری و بیماریابی به موقع بود.
 
او افزد: چهارمحال و بختیاری در این زمینه جز استان‌های پیشتاز در ایجاد مراکز بهداشتی برای مقابله با این بیماری نوپدید بوده است و سعی شد تا از مراجعه افراد به بیمارستان‌ها و انتشار بیماری پیشگیری نماید.

شیرانی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری علی رغم شیوع بالای این بیماری در استان‌های همجوار، به خوبی شرایط را مدیریت و کنترل خوبی بر میزان حجم مراجعات بیمارستانی داشته است.
 
او افزود: کادر درمانی استان بر اساس آخرین پروتکل‌ها و استاندارد‌های تعریف شده به بیماران خدمات ارائه می‌نمایند که یکی از علل آن عدم تراکم بالای بیماران در بیمارستان‌ها و مدیریت حجم مراجعات بوده است.

او اضافه کرد: بیشتر مرگ و میر‌ها مربوط به افراد مسن با بیماری زمینه‌ای شدید بوده و در افراد جوان عوارض بیماری و مرگ و میر کمتر بوده است.

شیرانی با بیان اینکه طی روز‌های گذشته آمار مبتلایان جدید به طور متوسط شش تا هشت مورد بوده است افزود: اکنون برای قضاوت اینکه کاهش تعداد موارد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته معرف آغاز شیب نزولی شیوع بیماری است، زود است.

او ادامه داد: در صورت تداوم کاهش موارد جدید ابتلا طی روز‌های آینده می‌توان امیدوار بود که وارد شیب نزولی شیوع این بیماری نوپدید شده باشیم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار