تلاش برای ساخت واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

پژوهش و تحقیق برای ساخت واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا از انجام پژوهش برای ساخت واکسن کرونا و کیت تشخیص کرونا در کمتر از ۲ ساعت، در این دانشگاه خبر داد و گفت: برای انجام این پژوهش نیازمند حمایت مالی از سوی دولت هستیم، هزینه اولیه این پژوهش حدود ۳۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

او اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت شهرستان کوهرنگ به علت ورود مسافران از استان خوزستان و کوچ عشایر قرمز و شهرستان فارسان نیز در وضعیت هشدار قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: هم‌اکنون شهرستان اردل، کیار و سامان در وضعیت سفید قرار دارند و در روز گذشته هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا ویروس در شهرستان شهرکرد گزارش نشد.

او با بیان اینکه بحث پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا نباید عادی‌سازی شود، بیان کرد: در بحث کرونا وضعیت باثباتی نداریم و باتوجه به برداشته شدن محدودیت‌ها باید به موضوع رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از وسایل حفاظت شخصی بیش‌تر از گذشته توجه شود.

شیرانی در ادامه با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها از هفته آینده، تأکید کرد: این موضوع یکی از نگرانی‌های اصلی ما است، بنابراین دانشگاه‌ها برای بحث خوابگاه‌ها و تشکیل کلاس‌ها باید برنامه‌ریزی انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص بازگشایی تالار‌های پذیرایی برای برگزاری مراسمات، توضیح داد: متأسفانه اکثر مردم به توصیه‌ها برای عدم برگزاری مراسمات بی توجه هستند و این مراسمات را در منازل برگزار می‌کنند، بنابراین خطرات تجمع جمعیتی در منازل بیش‌تر از تالار‌های پذیرایی است، تالار‌ها باید با رعایت پروتکل‌ها و با ظرفیت حداقلی آغاز به کار کنند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار