مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز گفت: مهارت و آموزش فنی پیش از اجرای طرح های اشتغال ضروری است.

تقی غیاثی تبار، مدیرکل فنی و حرفه ای البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت:اداره کل فنی و حرفه‌ای از اواخر سال ۹۸ طرح اشتغال مهارت محور را برای اولین بار در کشور آغاز کرد هر چند شروع این طرح با شیوع ویروس کرونا هم زمان شد ولی اداره فنی و حرفه ای از فعالیت در این طرح غافل نشد و سامانه اشتغال محور را راه اندازی کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز با اشاره به نیاز واحد های تولیدی  در  البرز افزود: بعد از جذب افراد و استعداد سنجی، برای فرد مشمول  پرونده مهارتی ایجاد می‌شود و در پایان بعد از سپری کردن آزمون‌های دوره‌ای ، افراد برای کار به شرکت‌ها معرفی می‌شوند.

غیاثی تبار گفت:  ما در این دوره تلاش کرده ایم که  از شغل به مهارت برسیم و بر اساس، نیاز‌ها حرکت کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای البرز با اشاره به معضل بیکاری در  کشور، گفت: تلاش مابراین است  که  افراد را برای مشاغل‌ها به دور از داشتن مدرک  آماده کنیم.

غیاثی تبار با اشاره به این که  اداره فنی حرفه ای  البرز به افرادی که در این سامانه اشتغال محور در حال آموزش هستند تسهیلات می دهند، افزود:  این تسهیلات به صورت پول نقد در اختیار آن ها قرار نمی‌گیرد بلکه به صورت تجهیزات به  افرادی که در رشته ی خود مدرک حرفه ای  را کسب کرده اند داده می شود.

او گفت: طرح  اشتغال مهارت محور یکی از طرح ‌های محوری استان در حوزه اشتغال است که در سه حوزه استخدام ، خوداشتغالی  و کارآفرینی با استفاده از سامانه اشتغال مهارت محور اشتغال ایجاد کرده  است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای البرز با بیان این که مهارت آموزی گامی موثر در اشتغال زایی و فرصتی برای جوانان جویای کار است، گفت: ۷۵ درصد از آموزش فنی و حرفه‌ای به صورت عملی انجام می‌شود.

انتهای پیام / ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.