مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: پروژه اشتغال با استفاده از از سامانه اشتغال مهارت محور در این حوزه برای کارجویان از طریق مهارت در سه حوزه ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،تقی غیاثی تبار، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: پروژه اشتغال مهارت محور یکی از پروژه‌های محوری استان در حوزه اشتغال است که مسیری جدید برای اشتغال کارجویان از طریق مهارت در سه حوزه استخدام محور، خوداشتغالی محور و کارآفرینی محور با استفاده از سامانه اشتغال مهارت محور ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز افزود: تقویت و توسعه اشتغال استان، نهادینه سازی فرهنگ اشتغال از طریق خوداشتغالی و کارآفرینی، نهادینه سازی فرهنگ مهارت آموزی، تقویت و توسعه کسب و کار‌های نو پا، رشد خودکفایی در تامین خدمات و محصولات مورد نیاز  وکاهش نرخ بیکاری به ویژه برای جوانان تحصیل کرده و مهارت آموخته بخشی از اهداف این پروژه است.

غیاثی تبار گفت: پروژه اشتغال مهارت محور به منظور تحقق توصیه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خصوصا علم و پژوهش،   اقتصاد، استقلال، آزادی و عملیاتی شدن شعار نهضت مهارت افزایی که با هدف تقویت و توسعه اشتغالزایی پایدار در حال اجرا است.

او افزود: سامانه اشتغال مهارت محور توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مختص متقاضیان اشتغال از طریق استخدام محور، خوداشتغالی محور و کارآفرینی محور و همچنین ثبت تقاضای واحد‌های صنفی، صنعتی استان جهت جذب نیروی کار ماهر طراحی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز گفت: تاکنون ۱۷۱ نفر کارجو متقاضی اشتغال از طریق استخدام محور، ۹۷ نفر متقاضی استخدام از طریق خوداشتغال محور و ۳۳ نفر از طریق کارآفرینی محور در این سامانه تقاضای خود را ثبت کرده اند.

غیاثی تبار افزود: از زمان راه اندازی سامانه اشتغال مهارت محور، تعداد ۸۰ واحد صنعتی متقاضی جذب نیروی کار ماهر در این سامانه تقاضای خود را ثبت کردند، ۱۳ واحد در حال جذب نیرو و ۳ واحد هم از مسیر پروژه اشتغال مهارت محور جذب نیرو داشته است.

انتهای پیام / ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.