مرادنیا گفت: ۳۳ پروژه جهش تولید در بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و آب در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، در دیدار نماینده نهاد ریاست جمهوری با استاندار کردستان، روند اجرایی ۳۳ پروژه جهش تولید استان که در بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و آب مصوب شده‌اند، مورد بررسی و جهت تامین اعتبار آن‌ها تفاهم‌نامه‌ای میان استانداری و سازمان برنامه وبودجه کشور منعقد شد.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان خواستار بازنگری در پروژه‌های جهش تولید سال‌جاری و گنجاندن طرح‌های پیشران توسعه در این لیست شد.

او با بیان اینکه پروژه‌های پیشران باید در استان تحول ایجاد کند، گفت: آنچه که برای کردستان مصوب شده، قابل توجه نیست و روال عادی کار در استان است.

استاندار کردستان بیان کرد: پروژه مهمی مانند فرودگاه سقز که جزو پروژه‌های پیشران توسعه استان است تا سال گذشته فقط یک تابلو بود امروز پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و تا خرداد سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری میرسد.

او از پایاب سدها، طرح انتقال آب سد ژاوه، راه آهن سنندج همدان، جاده مریوان و ساماندهی پایانه مرزی باشماق به عنوان طرح‌های پیشران توسعه در کردستان نام برد و افزود: تکمیل این طرح‌ها دست‌یافتنی‌ست و موجب تحول در استان خواهند شد.

مرادنیا خاطرنشان کرد: پایانه مرزی باشماق یکی از مهمترین مرز‌های زمینی کشور محسوب می‌شود که تا ۶ میلیارد دلار مبادلات مرزی در آن انجام شده و اگر مشکلات آن رفع شود این رقم تا ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافته و در بحث اشتغال نیز مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.