ماموستارستمی گفت: دولت و دستگاه‌های مختلف در راستای خدمت صادقانه و حداکثری به مردم گام بردارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج، ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند گفت: دولت و دستگاه‌های مختلف طی سال‌های گذشته خدمات ارزنده‌ای در کردستان انجام داده‌اند اما می‌طلبد تلاش بیشتری برای عمران و توسعه این استان صورت گیرد.

او افزود:وفاداری مردم کردستان به نظام اسلامی همواره زبانزد بوده و لازم است مسوولان و دولتمردان با تمام توان در راستای خدمت به مردم گام بردارند.

ماموستارستمی بر تلاش برای تحقق شعار امسال رهبری و جهش تولید تاکید کرد و افزود: دستگاه‌ها و مسوولان به ویژه دولتمردان باید با جدیت تمام برای تحقق این شعار و در راستای عمران و آبادانی و توسعه هر چه بیشتر ایران همت کنند و این مهم جز با حمایت مردم محقق نخواهد شد.

امام جمعه سنندج، خدمت به مردم را مایه رضایتمندی خداوند اعلام کرد و یادآور شد: دولت باید توجه ویژه‌ای به جوانان و استفاده از ظرفیت آنان داشته و از این مهم برای رونق اقتصادی کشور بهره‌ گیرد، چراکه شایسته‌ سالاری عامل موفقیت در انجام امور و رسیدن به پیشرفت است.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و شهادت امام حسین(ع)، اضافه کرد: مردم کردستان و اهل سنت همیشه عاشق و دوستدار اهل بیت پیامبر(ص) از جمله سرور و سالار شهیدان و محب فرزندان رسول‌الله(ص) هستند.

اودر بخش دیگری از خطبه‌ها خواستار توجه مسوولان به مساجد و مصلی‌ها شد و اظهار داشت: مساجد جایگاه راز و نیاز با خدا و عروج به سمت پروردگار است، بنابراین بی‌توجهی به این اماکن مقدس قابل قبول نیست، ضمن اینکه هیات امنا نیز باید توجه بیشتری برای نگهداری آن داشته باشند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی سنندج سخنران پیش از خطبه‌ها نیز ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورا به مسلمانان اظهار داشت: محرم پیش از ظهور اسلام نیز دارای احترام و ارزش بوده است و روزی بوده که بنی‌اسراییل از دست فرعون و ظلم او نجات یافتند و یهودیان در گرامیداشت این مهم، روز ۱۰ محرم را روزه می‌گرفتند.

ماموستا اقبال بهمنی به شهادت امام حسین(ع)در سال ۶۱ هجری و جنایت یزید اشاره کرد و افزود: سالار شهیدان کربلا با شهادت خود، درس آزادگی، تعهد به آموزه‌های دین اسلام و ایستادن در برابر ظلم و انحراف را به مسلمانان و آزادگان جهان داد.

او با بیان اینکه امام حسین(ع) تنها متعلق به اهل تشیع نیست و همه مسلمانان از جمله اهل سنت، محبت خاصی به اهل بیت پیامبر دارند، یادآور شد: مخالفت با فرزندان پیامبر(ص) به معنای دوری از نبوت است، بنابراین همه باید دوستدار اهل بیت و اولیا خدا باشیم.

رییس مرکز بزرگ اسلامی سنندج تاکید کرد: براساس فرموده پیامبر(ص) کسانی که نهم و دهم محرم را روزه بگیرند، خداوند گناه یکسال گذشته آنان را می‌بخشد، پس از توصیه و سنت رسول‌الله(ص) غفلت نکرده و با روزه گرفنن در این ایام مهم برای جلب رضایت خداوند استفاده کنیم.
انتهای پیام/م

برچسب ها: نماز جمعه ، هفته دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.