مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: امسال ۱۰ هزار و ۵۹۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت چغندرقند رفت که ۶۷۰ هزار تن محصول ازآن برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدسعید هوشیار مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت:امسال سطح برداشت چغندرقند بهاره و پاییزه در استان ۱۰ هزار و ۵۹۰ هکتار بود که در مجموع ۶۷۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت و برای فرآوری تحویل کارخانه‌های قند شده است.

او با اشاره به جایگاه خوب کرمانشاه در زمینه تولید چغندر قند افزود: استان رتبه سوم تولید و رتبه دوم را از نظر عملکرد چغندر قند در کشور دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه متوسط عملکرد چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه را ۶۲ تن در هکتار اعلام کرد وتصریح کرد:  چغندرقند تولیدی در استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

هوشیار افزود: فصل کاشت چغندر بهاره از اواخر اسفند و اوایل فروردین می‌باشد و برداشت چغندرقند بهاره از مزارع استان کرمانشاه نیز از اواخر شهریور ماه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.  

او گفت:  امسال چغندرقند بهاره تولیدی در استان برای فرآوری تحویل هفت کارخانه قند ،شامل دو کارخانه بیستون و اسلام آبادغرب در داخل استان و پنج کارخانه در خوزستان، شهرکرد، اصفهان، قزوین و همدان شده است.

انتهای پیام /س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.