رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت:شهید مدیون کسی نیست اما دیگران‌مدیون شهید هستند و در اسلام برای شهید امتیازات ویژه ای قائل شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: ابتدا سلام حضرت آقا را به تمام خادمین خانواده شهدا در بنیاد شهید می رسانم و باید بگویم که  کلمات و واژه ها از معنای خاصی برخوردار هستند و در جهان هم این واژه ها بکار برده می شوند. کلماتی مانند عالم، مجتهد، استاد، دانشمند، امام و قهرمان که هر یک در فرهنگ های جهان معنای خاصی دارند.

وی بیان کرد: کلمه شهید معنای خاصی دارد چرا که شهید در راه اهداف اسلامی جان خود را فدا کرده و در قرآن نیز از شهید نام برده شده و شهید زنده است و نزد باری تعالی روزی دارد و شهید حق بزرگی به گردن همه مردم دارد مخصوصا عزیزانی که درخدمت خانواده شهدا هستند .

محمدی گلپایگانی تصریح کرد: حق شهید از همه بالاتر است چرا که اگر شهید از جان خود نمی گذشت بستر آماده خدمت به جهان و جامعه نمی شد و شهید مدیون کسی نیست اما دیگران‌مدیون شهید هستند و در اسلام برای شهید امتیازات ویژه ای قائل شده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین  محمدی گلپایگانی ضمن قرائت متن حکم مقام معظم رهبری برای انتصاب حجت الاسلام و المسلمین یوسف علی شکری اظهار کرد: روز قیامت شهید از سوال و جواب معاف است به این دلیل که شهید قبل از عروج خود، همه سوالات را جواب داده و از جان خود در زندگی گذشته است. به همین خاطر، در روایات داریم که بهشت هشت درب دارد و یکی از درب‌ها مخصوص شهداست و شهدا از این درب وارد بهشت می‌شوند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: شهدای ما در جنگ تحمیلی پیشگام بودند و آقای اوحدی هم در جنگ بودند و مجاهدت کردند و جایگاه شهید به حدی والاست که یکی از اسامی خداوند کلمه شهید است به خاطر این که شهید قبل از شهادت خود، الطاف خداوند را می‌بیند و لمس می‌کند، اما مومنان و مردمان خوب تا روز قیامت نمی‌دانند چگونه خواهند بود و همچنین شهدا ناظر به اعمال گذشته امت‌ها هستند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی تصریح کرد: شهید هفت خصلت دارد اولین قطره خونی که از شهید بر روی زمین بریزد خداوند او را می‌بخشد و پاک‌می کند و ملائک بر بالین او حاضر می‌شوند و لباس بهشتی بر تنش می‌کنند و همچنین شهید، بسیار خوش بو وارد آخرت می‌شود و منزل خود در بهشت را می‌بیند و در آن جا آزاد است و به همین دلیل است که خداوند به شهید نظر می‌کند.

وی گفت: جایگاهی که شما مدیران دارید خدمت به شهدا و خانواده شهداست و بسیار مهم است و شما باید تحمل داشته باشید و لبخند شما به خانواده‌ها ترک نشود.

محمدی گلپایگانی ادامه داد: هر اقدامات حسنه‌ای که در کارنامه شما ثبت می‌شود خدا را شاکر باشید چرا که خداوند این توفیق را نصیب شما کرده است.

وی در خصوص مرحوم شهیدی افزود: ایشان چندین سال به خانواده شهدا خدمت کرد و آشنایی بنده با مرحوم بیش از ۵۰ سال بود که یکی از خصایص اخلاقی ایشان، تواضع و فروتنی اش بود با وجود این که در جایگاه مهمی حضور داشتند و در جلسه‌های هیات دولت نیز شرکت می‌کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: آقای شهیدی ویژگی‌های اخلاقی دیگری از جمله خوش اخلاق بودن و مهربانی و انس با مردم و همچنین روی گشاده داشتند.

وی اظهار کرد:وی در عالم سیاست صداقت و صراحت خاصی داشت به طوری که با صراحت سخن می‌گفت و هراسی نداشت از اصول خود باز نمی‌گشت و وفاداری به ولایت فقیه و تبعیت از رهبری داشت و در خدمت به خانواده شهدا در حد توان خدمت کرد.

محمدی گلپایگانی تصریح کرد: با مخالفان خود با انصاف رفتار می‌کرد و از حق نمی‌گذشت و در سال‌های خدمت از طلبگی خود خارج نشد از دنیا چیزی نداشت جز یک خانه که به فرزندان بخشید.

وی گفت: یکی از آفات بزرگ این است که انسان فریفته دنیا شود مرحوم هیچ گاه فریفته دنیا نشد و بسیار ساده زندگی کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: در حال حاضر، بخشی از مشکلات اقتصادی ما به دلیل تحریم هاست و در تاریخ جهان، ملتی مثل ملت ما وجود ندارد که با تمامی مشکلات و هجمه ها دست از دین خود بر نداشتند و انشالله پیروزی نزدیک است و شر آمریکا و اسرائیل از سر مردم ایران کم شود.

وی خاطرنشان کرد: مگر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده چه کاری کرده بودند که این بلا را سر این دو شهید عزیز آوردند؟ ما باید به قدرتی مجهز شویم که دشمنان نتوانند جلوی ما بی ایستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار