مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: تا پایان سال جاری، بخش مایع پساب فاضلاب شهر بیرجند افتتاح خواهد شد و تصفیه خانه آب شرب نیز کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، امامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در نشست خبری گفت: تا پایان سال بخش مایع پساب فاضلاب شهر بیرجند افتتاح می‌شود و کلنگ زنی تصفیه خانه شهر قاین نیز انجام خواهد شد.

او افزود: در سال جاری، ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی با یکدیگر ادغام شدند و مجموعه آب و فاضلاب استان تشکیل شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: این ادغام باعث شد تا بسیاری از هزینه‌ها کاهش پیدا کند و تا کنون حدود ۱۵میلیارد تومان اعتبار صرفه‌جویی شده است.

او افزود: در تابستان گذشته هیچ گونه تنش آبی را در استان شاهد نبودیم و پروژه‌های را برای بهبود آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌ها انجام شد.


بیشتر بخوانید


امامی با اشاره به اینکه در مناطقی از استان چالش‌هایی برای آبرسانی وجود دارد، تصریح کرد: مجتمع‌هایی در شهرستان‌های طبس، نهبندان، زیرکوه و بیرجند دچار این چالش‌ها بوده اند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: یکی از اقدامات انجام شده برای برون رفت از این مشکلات، اصلاح و بازسازی شبکه در شهرک جدید آبیز بوده است.

او گفت: تا پایان سال مخزن ۵ هزار متر مکعبی قاین و مخزن ۲ هزار متر مکعبی بیرجند به بهره برداری خواهد رسید.

امامی در خصوص آبرسانی به روستا‌های استان گفت: پیش بینی میکنیم تا پیش از پیک تابستانه سال آینده، ۳۰ روستای پرجمعیت استان به شبکه آب متصل شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه اعتبارات مصوب سال جاری برای حوزه آب و فاضلاب خراسان جنوبی، ۱۵۷ میلیارد تومان است گفت:تاکنون ۴۰ درصد این مبلغ تخصیص یافته است.

او گفت: در حال حاضر ۹ تانکر مالکیتی در حال فعالیت هستند که با توافقات انجام شده، تا پایان سال این عدد به ۱۸ خواهد رسید.

امامی گفت: تا پیش از ادغام ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی، سامانه ۱۲۲ فقط در شهر‌های بیرجند و فردوس فعال بوده است، اما هم اکنون در تمامی شهر‌ها این سامانه برای پاسخگویی به مردم فعال است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.