هرچند اوضاع کرونایی استان رو به بهبود نهاده، اما مردم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا دوباره شاهد صعود آمار ابتلا نباشیم.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با وجود اینکه روند ابتلا در استان کاهش یافته، اما واقعیت این است که در صورتی که ما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگیریم و به محدودیت‌ها توجه نکنیم دوباره شاهد رشد آمار خواهیم بود.

او افزود: براساس رتبه بندی که دیروز اعلام شده بود خراسان جنوبی در بحث کل موارد بستری روزانه افراد مبتلا به کرونا از رتبه سوم و پنجم به رتبه هفدهم کاهش پیدا کرده است.

شریف زاده تصریح کرد: همچنین موارد بستری مثبت در سطح استان، کاهش و به رتبه بیستم جدول رسیدیم.

برخی ازمجموعه‌های دولتی نیز با اجرای برخی طرح‌ها مانند طرح تفکیک پروانه‌های ساختمانی، محدودیت‌ها را نقض کرده و باعث تجمع افراد شدند.


بیشتر بخوانید


این در صورتی است که اصناف و کسبه مغازه‌ها را بسته اند، اما برخی مجموعه‌های دولتی باز هستند دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در این خصوص تصریح کرد: هر کدام از مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت محدودیت‌ها هستند و باید هرگونه تجمع را به حداقل برسانند.

خاموش شدن شمع وجود ۳ تن دیگر بر اثر کرونا

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۳ تست جدید کرونا در خراسان جنوبی گرفته شد که با مشخص شدن نتایج آن، ۸۶ مبتلای جدید به کرونا در استان شناسایی شدند.

او افزود: در شبانه روز گذشته همچنین ۳ مبتلای دیگر به کرونا در خراسان جنوبی فوت کردند که با این ۳ نفر، تعداد کل فوتی‌های کرونا در استان به ۶۴۵ نفر رسید.

شریف زاده تصریح کرد: هم اکنون نیز ۲۴۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری اند که ۱۳۳ نفر آن‌ها مبتلا به کرونایند و از این تعداد ۴۰ نفر در بخش‌های آی سی یو نگهداری می‌شوند و متأسفانه حال ۱۴ نفر آن‌ها وخیم است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار