مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در شهر‌های خراسان شمالی مشکلات تأمین آب نداریم و تنها ۸۳ روستای استان نیاز به آبرسانی با تانکر دارند که مشکل ۵۰ روستای استان از نظر آب شرب کیفی و کمی سال بعد رفع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   غلامحسین ساقی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت : در راستای اجرای سند تأمین آبرسانی پایدار به تمامی نقاط استان ۹۰۳ میلیارد تومان اعتبار لازم است تا تفاوتی بین آب شرب شهری و روستایی نباشد.


بیشتر بخوانید 


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در ابتدا بیش از ۳۰۰ روستا با تنش آبی روبه رو بود، اما اکنون با اقدامات انجام شده، ۳۳ روستا از منابع آب پایدار بهره‌مند شدند.

او افزود: بیشتر این روستاها، مناطق پرجمعیت هستند که در مجموع ۱۴۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی با کیفیت بالا، برای آنان تأمین شده است.

ساقی گفت: اکنون در شهر‌های خراسان شمالی مشکلات تأمین آب نداریم و تمامی شهر‌ها از وضعیت پایدار آبرسانی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی حفر ۵۱ حلقه چاه برای تأمین آب آشامیدن از دیگر برنامه‌های این شرکت اعلام کرد و گفت: ظرفیت این چاه‌ها ۶۴۶ لیتر بر ثانیه است و تاکنون ۱۲ حلقه چاه حفر شده است.

او افزود: با همکاری بنیاد علوی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، بسیج سازندگی، کمک‌های خیرین و در آینده نزدیک بنیاد برکت ۲۷ روستای دو شهرستان راز و جرگلان و مانه و سملقان از آب شرب سالم و با کیفیت بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.