مالکیت سهام شرکت واگن پارس اراک از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به شرکت نیروگاهی ایران واگذار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، علی اکبر کریمی رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و عضو کمسیون صنایع معادن مجلس شورای اسلامی از انتقال کامل مالکیت سهام شرکت واگن پارس از سازمان گسترش و توسعه صنایع به شرکت مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران) خبر داد.

کریمی افزود: تفاهمنامه این انتقال حدود دی‌ماه سال گذشته به امضا رسیده بود، اما متاسفانه این موضوع به علت اختلافات بین مالک قبلی و سازمان گسترش و بروکراسی اداری به سرانجام نرسیده بود که خوشبختانه آخرین جلسه درباره این این انتقال برگزار و تشریفات اداری و حقوقی و قانونی مربوط به نقل و انتقال سهام انجام شد.

او اضافه کرد: به این ترتیب شرکت مپنا هفته آینده رسماً شرکت واگن پارس را تحویل خواهد گرفت و منتخب هیئت مدیره جدی در واگن پارس مستقر خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی بیان کرد: امیدواریم با توجه به برنامه‌های گسترده شرکت مپنا واگن پارس به عنوان قدیمی‌ترین و مجهزترین واحد تولیدی صنعت ریلی کشور افتخارات بسیار بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برای صنعت کشور و استان مرکزی بیافریند.

او ابراز امیدواری کرد: با این انتقال در شرکت واگن پارس شاهد رونق گسترده و افزایش حجم تولید باشیم و دغدغه‌هایی که کارگران عزیز این شرکت در روز‌های اخیر داشتند برطرف شود.

واگن پارس اراک بزرگترین سازنده تجهیزات ریلی خاورمیانه است که سال گذشته توانست با تولید بیش از ۵۰۰ واگن باری و مسافری رکورد تولید خودش در سال‌های اخیر را بشکند و قرار بود امسال هم با تولید تولید ۶۰۰ واگن ۲۵ درصد فراتر از رکورد شکنی پارسال گام بردارد.

مپنا یا مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران، مالک جدید واگن پارس شرکت صنعتی ایرانی است که در حوزه صنایع نیروگاهی برق، نفت و گاز و حمل و نقل ریلی فعالیت می‌کند.

مپنا  به صورت سهامی عام اداره می‌شود و سهام آن در بازار بورس و اوراق بهادار تهران داد و ستد می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.