نوبخت در جمع مسئولان استان مرکزی خبرداد:

پرداخت ۱۴۲ درصد اعتبارات سفر هیئت دولت به استان مرکزی

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۱۴۲ درصد از اعتبارات مصوبات سفر هیئت دولت به استان مرکزی پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی گفت: ۱۴۲ درصد مصوبات سفر هیئت دولت به استان مرکزی پرداخت شد.

نوبخت با اشاره به موضوع مصوبات سفر پیشین رئیس جمهور به استان مرکزی افزود: در این سفر برای ۴۹ طرح و پروژه اعتباری بالغ بر ۹۳۲ میلیارد تومان تعیین شد که تا کنون ۱۳۱۹ میلیارد تومان پرداخت شده است.

او اضافه کرد: طرح‌های استان مرکزی که تا پایان امسال و تا پایان دولت می‌تواند پایان پذیرد شامل ۱۳ طرح و پروژه می‌شود که در مجموع ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تامین اعتبار بیمارستان ولیعصر اراک در صورت اتمام پروژه

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: مهمترین این پروژه‌ها بیمارستان ولیعصر (عج) اراک بود که متعهد می‌شوم اگر تا خرداد سال آینده     پروژه تمام شود اعتبار آن را تامین کنیم که تا قبل از خداحافظی دولت شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

او ادامه داد: در این سفر استان مرکزی ۲۵ طرح و پروژه تولیدی را داریم که هزار و ۹۷۸ میلیارد تومان از منابع دولتی و تسهیلات بانکی و سهم آورده با ۱۸۰ میلیون دلار ارزی است که ۶ هزار و ۷۵۹ شغل جدید می‌آفریند.

نوبخت اظهار کرد: افزایش تولید این سرمایه‌گذاری هزار و ۹۷۸ میلیارد تومانی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است که ۲۰ درصد سهم دولت را پرداخت کردیم و از استاندار انتظار داریم بالای سر کار باشد و هر لحظه به اتمام برسد باقی سهم هم پرداخت می‌شود.

روند واگذاری هپکو غلط بوده

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی هم در این جلسه در خصوص هپکو گفت: روند واگذاری این کارخانه غلط بوده؛ هر ساله منابع زیادی به هپکو تزریق می‌شود، اما هنوز هپکو به روال قبل برنگشته است و این واگذاری‌ها باید از پایه اصلاح شوند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: موضوع بودجه ۹۹ تمام می‌شود، اما برای سال ۱۴۰۰ باید به گونه‌ای عمل شود که شاهد مشکلات سال گذشته در خصوص بودجه نباشیم.

او اضافه کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت اصلی در کشور باید کمک به تولید ملی باشد و اعتبارات کشور باید در جهت رشد تولید ناخالص ملی هزینه شود.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: منافع ملی باید در برابر منافع قدرت دنبال شود همچنین باید تلاش کرد که سهم خوبی در بازار جهانی کسب کنیم و نباید اجازه داد تحریم‌ها در این مسیر مانع حرکت شوند.

او ادامه داد: استان مرکزی از ظرفیت‌های خوبی در تمامی حوزه‌ها برخوردار است که در این خصوص می‌طلبد سهم اعتبارات استان مورد توجه ویژه قرار گیرد تا مسئولان استانی هم احساس بی عدالتی در این خصوص را نداشته باشند.

استان مرکزی با کسب درآمد بالا و اختصاص بودجه پایین

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در این جلسه با بیان اینکه استان در زمینه وصول درآمد‌ها رتبه ۱۱ کشور را دارد و در توزیع بودجه و اعتبارات رتبه ۲۳ کشور را دارد گفت: این موضوع سبب ایجاد گلایه از مجموعه استان شده و انتظار داریم در توزیع اعتبارات نیز مورد توجه ویژه تری قرار بگیریم.

آقازاده افزود: سال گذشته ۱۰۶ درصد درآمد‌های استان محقق شد، اما متاسفانه علیرغم این مهم، استان بهره‌ای از ارتقای درآمد‌ها نداشت که تقاضا داریم به منظور افزایش انگیزه مدیران، این مهم محقق شود.

او اضافه کرد: مشکلات شرکت هپکو با همت دولت و مسئولان و شورای تامین استان تقریبا حل شده و امیدواریم تا پایان سال ۹۹ وارد تولید انبوه شود، اما هنوز مشکلاتی در برخی از صنایع باقی مانده که امیدواریم با تلاش و پیگیری مسئولان این مشکلات هم در اسرع وقت رفع شود.

از واگذاری هپکو به سازمان تامین اجتماعی گله‌مند هستیم

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان صنایع هپکو، آذرآب و واگن پارس، گفت: از واگذاری هپکو به سازمان تامین اجتماعی گله‌مند هستیم و امیدواریم وعده‌های داده شده در این زمینه به زودی محقق شود.

کریمی افزود: استان مرکزی علیرغم واقع شدن در مرکز و پایتخت صنعتی کشور متاسفانه از محرومیت‌ها زیادی رنج می‌برد و در حوزه راه علاوه بر پروژه‌های ملی، چند پروژه مهم وجود داشته که بضاعت بودجه‌ای استان برای تکمیل آن‌ها کافی نیست.

گرانی، تورم افسار گسیخته و مشکل معیشتی مردم نیازمند اقدام جدی

او اضافه کرد: گرانی، تورم افسار گسیخته و مشکل معیشتی مردم نیازمند اقدام جدی بوده چراکه پاسخی برای این گرانی‌های غیرمنطقی وجود ندارد.

در این جلسه تفاهم نامه طرح تامین مسکن محرومین استان مرکزی و تفاهم نامه توسعه و تجهیز ایستگاه‌های ماهواره و تقویت شبکه‌های استانی و کشور منعقد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.