هلال احمر و نقش آن بر اعتماد عمومی در عرصه‌های اجتماعی

استاندار کرمان گفت: خوشبختانه جمعیت هلال احمر بعد از شکل گیری جمهوری اسلامی مردمی‌تر شده و نقش تعیین کننده‌ای بر اعتماد عمومی در عرصه‌های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند استاندار کرمان امشب در دیدار با مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر، معاون عمرانی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری، گفت: جمعیت هلال احمر همیشه در حال آماده باش است و در عرصه‌های اجتماعی از جمله بهداشت، کمک‌های مردمی، آموزش همگانی و کمک‌های مومنانه عملکرد موثری دارد.

او با اشاره به اینکه راه اندازی خانه‌های هلال در مناطق روستایی بسیار مهم و در کاهش آلام بشری و خسارات بسیار تاثیر گذار است، افزود: خانه‌های هلال نقش اثرگذاری در کاهش آلام بشری دارد و این نهاد مردمی در همه بحران‌ها در صحنه حضور دارد.

زینی وند به فعالیت و خدمات داوطلبانه و صادقانه نیرو‌های داوطلب هلال احمر اشاره کرد و بیان داشت: این نهاد بین المللی با سابقه‌ترین سازمان مدرن بشری است و تاریخ کهنی در ارائه اقدامات بشردوستانه دارد.

استاندار کرمان تصریح کرد: در صحنه‌های جنگ و نزاع، گروه‌های داوطلب هلال احمر و صلیب سرخ به نوعی مورد احترام و تکریم همگان هستند.

او با بیان اینکه آحاد جامعه با ماهیت و ساختار جمعیت هلال احمر آشنایی دارند، افزود: جمعیت هلال احمر بعد از شکل گیری جمهوری اسلامی قوی‌تر و مردمی‌تر شده است.

زینی وند به حضور جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حادثه بیروت، اشاره کرد و افزود: این نهاد مردمی و بین المللی در ساعات اولیه این حادثه بزرگ، یکی از سازمان‌هایی بود که با سرعت و به موقع در کنار حادثه دیدگان حضور یافت.

استاندار کرمان، گفت: در ایران نیز جمعیت هلال احمر در همه حوادث در کنار مردم حضور یافته و با اقدامات بسیار شایسته توانسته است، نقش تعیین کننده‌ای در اعتماد عمومی در عرصه‌های اجتماعی و کمک رسانی ایجاد کند.

زینی وند با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در حوزه آموزش بسیار خوب عمل کرده است، افزود: امدادگران و سایر آحاد جامعه که به همت هلال احمر آموزش دیده اند در بحث امدادرسانی در حوادث بسیار خوب عمل کرده اند.

او به اقدامات شایسته جمعیت هلال احمر در اجرای طرح ملی کمک مومنانه اشاره و تصریح کرد: این نهاد مردمی نیز از ابتدای شیوع ویروس کرونا به خوبی ورود پیدا کرده است و همچنان این خدمات ادامه دارد.

زینی وند افزود: در استان کرمان به واسطه اینکه بخش عمده‌ای از امدادرسانی در حوادث به عهده جمعیت هلال احمر است این نهاد مردمی را حمایت و کمک می‌کنیم.

او با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ریشه در دل جامعه دارد، بیان داشت: اولین نهاد برای توزیع و جمع آوری کمک‌های مردمی در حوادث و بحران ها، جمعیت هلال احمر است.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این دیدار، گفت: جمعیت هلال احمر براساس مردم محوری، جوان محوری و اعتماد مردم کار خود را انجام می‌دهد.

او به ۲۳ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی اصلی استان و پوشش حوادث جاده‌ای اشاره کرد و بیان داشت: این تعداد پایگاه به تناسب وسعت و طول جاده‌های استان کافی نیست، با این وجود جمعیت هلال احمر کرمان در امر امدادرسانی جاده‌ای و رهاسازی رتبه ۵ کشور را دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، افزود: هزار و ۲۷۰ پروژه داوطلبی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان در استان اجرا شده و داروخانه‌های هلال احمر استان روزانه ۲۰۰ مراجع، دارند.

فلاح، توسعه مراکز توانبخشی جامع را از برنامه‌های هلال احمر استان برشمرد و گفت: ۱۸ مرکز جامع توانبخشی، کاردرمانی و واکسیناسیون در استان فعالیت دارند.

او تصریح کرد: خانه‌های هلال روستایی به منظور آموزش اهالی راه اندازی شده اند و ۴۵ هزار جوان در قالب کانون‌های دانشجویی، دانش آموزی و طلاب همراه هلال احمر هستند.

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز با قدردانی از نیرو‌های هلال احمر و حضور به موقع آن‌ها در حوادث، این جمعیت را بازوی ستاد بحران دانست و گفت: مجموعه هلال احمر استان کرمان امکانات خوبی در اختیار دارند و در مجموعه ستاد بحران سعی‌مان بر آن بوده که به هر طریقی کمک‌ها و حمایت‌ها را از آن‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.