منصوره میرفتاح، شاعر و نویسنده معتقد است، افرادی که میان شاعران محبوبیت و در وزارت ارشاد نفوذ دارند، می‌توانند انجمن صنفی مترجمان را تشکیل دهند.

منصوره میرفتاح، شاعر و نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تشکیل انجمن صنفی شاعران و ترانه سرایان گفت: در صورتی انجمن صنفی شاعران و ترانه سرایان شکل می‌گیرد که افرادی مانند محمدعلی بهمنی و اسماعیل امینی که میان تمام شاعران و ترانه سرایان محبوبیت و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نفوذ دارند و هیچگونه حاشیه سیاسی ندارند، برای این امر اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


وی افزود: شاعران و نویسندگان جزء افرادی هستند که در صندوق اعتباری هنر عضویت دارند و از حمایت این صندوق بهره مند می‌شوند، اما سندیکای جداگانه ندارند. پیش از این تشکل‌هایی شکل گرفتند، اما اتحاد لازم میان اقشاری که این فضا‌ها را اداره می‌کردند، وجود نداشت؛ به همین دلیل این تشکل‌ها به حیات خود ادامه نداد.

این شاعر ادامه داد: در حوزه ترانه آن‌هایی که باید از عوامل یک اثر تولید شده حمایت کنند، کارگروه‌های خاصی هستند که تیم خود را شکل می‌دهند. نه تنها ترانه سرایان بلکه حتی خواننده‌ها هم از حمایت‌های سندیکای صنفی برخوردار نیستند. حمایت کننده‌ای که باید از آن‌ها پشتیبانی کند وجود ندارد .خود شاعران و ترانه سرایان هم با کمپانی‌هایی همکاری می‌کنند. انقدر این مسئله انحصاری شده است که نمی‌تواند اتحادیه‌ای شکل بگیرد. در نهایت این امر به نفع هنرمند فقیری که به حمایت نیاز دارد، نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.