مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه ۱۹۱ تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار تماس مردمی را پاسخ داده است تا بیماران مشکوک به کرونا برای دریافت خدمات درمانی سردرگم نشوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا اباصلتی مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارشناسان این مرکز بر اساس علایم و شدت بیماری، روند درمانی مورد نظر را به مخاطب معرفی می‌کنند به طوری که بیماران با حال عمومی مناسب برای قرنطینه شدن در خانه و بیماران بدحال برای مراجعه به سطح یک، دو و سه راهنمایی می‌شوند تا هر چه سریع تر خدمات درمانی مناسب را دریافت کنند.

او افزود: سامانه ۱۹۱ تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار تماس مردمی را پاسخ داده است تا بیماران مشکوک به کرونا برای دریافت خدمات درمانی سردرگم نشوند.
بیشتربخوانید


مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با فراخوانی که از دانشجویان پرستاری، بهداشت و پزشکی انجام شد ۶۰ نفر از دانشجویان در قالب کار دانشجویی آمادگی خود را اعلام کردند که پس از گذراندن دوره آموزشی به سوالات مرتبط با کرونای مردم در قالب سه شیفت سامانه ۱۹۱ پاسخ می‌دهند.


اباصلتی بیان کرد: پاسخگویی به سوالات مردم از ازدحام بیماران در بیمارستان‌ها و سردرگمی آن‌ها جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود خدمات درمانی با کیفیت بهتری به بیماران بدحال ارائه شود.
 
سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ساعت ۷ صبح تا ۲۳ شب فعال است و شهروندان برای اطلاع از محل مراکز خدمات جامع سلامت و یا درمانگاه‌ها با توجه به محل زندگی خود، پیش از هر اقدامی با این سامانه تماس حاصل کنند.

انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.