اوروجی با اشاره به ریزش های جوی گفت :در حال حاضر تمام راه‌های مواصلاتی قم باز است و هیچ مسیری مسدود نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محسن اوروجی،مدیرکل مدیریت بحران قم با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های و محور‌های مواصلاتی قم با توجه به بارش برف و باران در استان گفت: هیچ یک از مسیر‌های مواصلاتی قم تا این لحظه مسدود نشده و تردد در آن‌ها طبق روال همیشگی در جریان است.

اواضافه کرد: در حال حاضر در بخش خلجستان شاهد بارش برف و در سایر بخش‌های قم بارش باران به صورت متناوب ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران قم ادامه داد: راه‌های روستایی قم به خاطر بارش برف و باران لغزنده است و تردد در آن‌ها صرفا با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

اوروجی عنوان کرد: شهروندان قمی از سفر‌های غیرضروری به بخش‌های استان به ویژه بخش کهک و خلجستان خودداری کنند.

او  تاکید کرد: رانندگان به دلیل لغزنده بودن محور‌ها از هرگونه سبقت و سرعت بالا خودداری و فقط با سرعت مطمئن رانندگی کنند.

اوروجی با اشاره به حجم بارندگی طی ساعات گذشته در قم نیز بیان کرد: آبگرفتگی معابر یکی از چالش‌های همیشگی استان در زمان بارندگی است.

او عنوان کرد: با وجود آب گرفتگی در برخی مناطق شهری، اما تاکنون گزارشی مبنی بر آبگرفتگی منازل در سطح استان قم گزارش نشده است.

فعالیت سامانه بارشی با بارش باران و برف و کاهش دما که از دیشب در سطح استان قم آغاز شده‌است تا صبح فردا (روز دوشنبه) ادامه دارد.

بر اساس این گزارش بارش باران و برف، کاهش حدود ۱۰ درجه‌ای دما و مه آلودگی در اثر فعالیت این سامانه در آسمان استان پدیدار شده‌است.

درهمین رابطه وقوع مخاطراتی همچون آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، سرما زدگی محصولات کشاورزی در مناطق مرتفع استان و کاهش دید افقی به دلیل مه‌آلودگی قابل پیش بینی است.

هواشناسی قم توصیه کرده‌است: برای مقابله با آبگرفتگی معابر شهری اقدام‌های لازم صورت گیرد، مردم از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مسیر رودخانه اجتناب کنند، حفاظت از سرمازدگی محصولات کشاورزی مورد توجه باشد، کاهش سرعت در عبور و مرور رعایت شود و از صعود به ارتفاعات استان در این شرایط جلوگیری شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار