پایگاه خبری عرب نیوز از موج گسترده حملات سایبری به صنعت تجاری عربستان سعودی طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، بر اساس نظر سنجی که اوایل سال جاری توسط شرکت امنیت سایبری Tenable انجام شد، مشخص شد ۹۵ درصد مشاغل در عربستان سال گذشته تحت حمله سایبری قرار گرفته‌اند، این در حالی است ۸۵ درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند که طی دو سال گذشته که شاهد افزایش چشمگیر حملات سایبری بوده‌اند.

بسیاری از شرکت‌های سعودی گفته‌اند داده‌های مربوط به مشتریان و کارمندان بر اثر حمله سایبری به سرقت رفته و ضرر‌های مالی زیادی را در حملات باج افزار‌ها متحمل شده‌اند.

به گفته یک محقق سعودی، افزایش تعداد هکر‌ها همراه با تاثیر عظیم مالی، آسیب جدی به مشاغل این کشور زده است. ناآگاهی از اقدامات امنیت سایبری و عدم آگاهی دو خلأ اساسی است که هکر‌ها را قادر می‌کند داده‌های حساس را به خطر بیندازند و کلاهبرداری مالی انجام دهند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۷۴ درصد سازمان‌ها در عربستان سعودی نگران دامنه وب از نظر حمله سایبری هستند. این گزارش‌ها همچنین نشان داد که ۴۸ درصد سازمان‌ها طی ۱۲ ماه گذشته شاهد افزایش فیشینگ بوده‌اند.

یک محقق سعودی دیگر در امنیت سایبری هشدار داد همه مشاغل باید نگران امنیت خود باشند و کارآفرینان در مقیاس کوچک نباید تصور کنند که این تنها مشکل شرکت‌های بزرگ است؛ حتی مشاغل کوچک مانند کسب و کار‌های محلی نیز به دلیل عدم حمایت از امنیت سایبری در معرض آسیب قرار گرفته و اطلاعات خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار